30 Temmuz’da milyonlarca insan, dünyanın dört bir yanındaki arkadaşlarıyla bağlantı kurmaya adanmış bir gün olan Dostluk Günü’nü kutlar. Aynı zamanda bugün, markaların hedef kitleleriyle duygusal bir bağ kurmaları için mükemmel bir fırsattır ve bunu yapmanın bir yolu, bir arkadaş tavsiye kampanyasından yararlanmaktır.
Uber, Airbnb ve Dropbox gibi işletmeler, markalarının en büyük varlıkları olan müşterileri ile etkileşime geçen, başarılı tavsiye programlarıyla tanınan markalar arasındadır. Tavsiye programlarının işletmenize getirebileceği avantajlara bir göz atın!
1. En sadık müşterilerinizi tanımlar
Markanızla olumlu bir deneyime sahip müşterilerin alışveriş yapmaya devam etmesi muhtemeldir. Tavsiye programları, şirketinizin en sadık tüketicilerinizi belirlemesini ve izlemesini sağlar. Bunlar, çok sayıda tavsiye gönderen veya içeriğinizi sık sık online olarak paylaşan müşteriler olabilir.
Bir Accenture araştırması, ankete katılanların %91’inin, kendileri ile alakalı öneriler ve teklifler sunan markalardan alışveriş yapma olasılıklarının daha yüksek olduğunu belirtti. Bağlılıklarına, deneyimlerini kişiselleştirerek, çabalarını ödüllendirerek ve bu sayede kendilerini değerli hissettirerek yanıt verin.
2. Pazar erişimizi genişletir
Tavsiye Programları, daha fazla pazar bilinirliği kazanmak ve müşteri tabanınızı genişletmek için ağızdan ağza iletişim üzerine kuruludur. Doğru teşviklerle bu, müşterileri programınıza katılmaya, markanızın savunucusu olmaya ve aile ve arkadaşlara ulaşmaya teşvik edecektir.
Ayrıca günümüzde sosyal medya, online olarak geniş bir potansiyel müşteri havuzuna ulaşmak için inanılmaz derecede hayati bir araç haline geldi. Müşterileriniz, fikirlerini paylaşabilir ve ürün veya hizmetinizi en sevdikleri sosyal medya sitesi aracılığıyla tanıtabilirler. Postlarınıza, programa katılmak için tavsiye kodunu veya bağlantısını ekleyerek markanıza sosyal medya varlığında ek bir destek sağlayabilirsiniz.
3. Daha fazla güven ve marka itibarını tetikler
Markalar genellikle sohbetlerde gündeme gelir, çünkü insanlar bulduklarını arkadaşlarıyla da paylaşmak isterler. Bir Nielsen araştırması, tüketicilerin %92’sinin doğrudan işletmelerden gelen reklamlara kıyasla, tanıdıkları kişilerin tavsiyelerine güvendiğini ortaya koydu.
Yiyecek ve içecek işletmenizi veya perakende işletmenizi aile ve arkadaşlara tavsiye eden müşteriler güvenilir olarak algılanırlar ve insanlar yanlış yönlendirilmediklerine inanırlar. Bu da, üyelerinizin markanız hakkında söylediklerini dinlemeye daha hevesli müşteriler yaratmak adına çok önemlidir.
4. Artan geliri çoğaltır
Yeni müşteriler getirmek, satışlarda ve müşteriyi elde tutmada önemli bir artış sağlayacaktır. Nielsen‘e göre, bir arkadaş tarafından yönlendirilen insanların bir mağazadan alışveriş yapma olasılığı dört kat daha fazladır. Ek olarak, bir McKinsey araştırması, tüm satın alma kararlarının %20 ila %50’sinin arkasındaki faktörün öncelikle ağızdan ağza iletişim olduğunu ortaya çıkardı.
Programınıza daha fazla arkadaş davet etmelerini teşvik etmek için marka elçileriniz için ödüller hazırlayın. Yönlendirilen müşteriler restoranınızdaki veya perakende mağazanızdaki deneyimlerinden memnun olduklarında, işletmenize geri dönmeye devam edecek, tekrar satın alacaklar ve olumlu yorumlar paylaşacaklar.
Como ile Arkadaş Tavsiye Programınızı Nasıl Kurarsınız?
Bir kişi başka bir kişiye bir işletme önerdiğinde bir yönlendirme gerçekleşir. Como’nun yardımıyla, üyeleriniz arkadaşlarını tavsiye kampanyanıza katılmaya davet edebilir ve cazip avantajlar elde edebilirler.
Başlangıç olarak, mevcut üyeler, uygulamanın özel ekranındaki davet düğmesine dokunduklarında davet bağlantısını e-posta, SMS veya sosyal medya aracılığıyla herhangi bir platformda arkadaşlarıyla paylaşabilirler. Arkadaş davet mesajındaki bağlantıyı açtığında, bu onu web formunda veya uygulamada bir kayıt sayfasına yönlendirir ve tavsiye kodunu girerek kayıt olabilir.
Üyeleri, katılan her arkadaş için özel bir kupon veya bonus puan gibi bir ödül ile ödüllendirerek, arkadaşlarını katılmaya davet etmeye teşvik edin. Kampanya Merkezi bölümünde, marka elçinizi ve katılan arkadaşını ödüllendirmek için kurallar oluşturabilirsiniz. Örneğin, marka elçisi üyeniz ödülünü ancak yönlendirilen üye ilk alışverişini yaptığında alması için bir kural oluşturabilirsiniz.
Gittikçe daha fazla işletme, satışları ve yüksek değerli müşterileri artırmada arkadaş tavsiye programlarının önemini anlıyor. Doğru teşviklerle doğru bir şekilde kullanılırsa, müşterileriniz markanızın en iyi elçileri olacaktır.
Bu avantajlar sizi cezbediyorsa ve bir arkadaş tavsiye programı başlatmaya hazırsanız lütfen Müşteri Başarı Yöneticinize veya ekibimize info@bonobo.com.tr‘den ulaşın.
Daha fazla bilgi edinmek için bu videoya göz atın.