Online’da ve Mağazalarda Takipçi Çekmek İçin Yılbaşı Temalı 5 Sosyal Medya Yarışması

 

Sevdiği markalardan ürün ve hizmet kazanma şansı elde etmeyi herkes sever ve bunu yapmanın bir yolu da sosyal medyada bir yarışma düzenlemektir. Bu, markanız etrafında heyecan yaratırken firmanızın daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Tailwind tarafından yapılan bir araştırmaya göre, stratejinize yarışmalar eklemek, Instagram gibi platformlarda takipçi sayınızı %70 daha hızlı büyütmenize yardımcı olabilir.

Bu yazıda, yılbaşı sezonu için uygulayabileceğiniz yedi eğlenceli sosyal medya yarışması fikrine yer verdik. Haydi göz atın!

1. Takipçilerinizden en iyi Yılbaşı fotoğraflarını paylaşmalarını isteyin

Takipçilerinizi markanızın elçilerine dönüştürün! Belirli bir temaya dayalı olarak en iyi Yılbaşı fotoğraflarını göndermeleri için onlarla etkileşim kurun. Örneğin, katılımcıların yılbaşı sofrasında en sevdikleri yemeğin veya tarifin bir fotoğrafını yüklemeleri gereken bir yılbaşı tarifi yarışması düzenleyin. Başka bir yol da, müşterilerinizi restoranınızda yemek yemeye davet etmek ve yarışmaya katılmak için çirkin yılbaşı kazaklar giymiş fotoğraflarını yüklemektir. Bu, onları biraz yılbaşı ruhuna sokmaya ve restoranınızın çevresinde heyecan yaratmaya teşvik edecektir.

Nihai kazananın nasıl seçileceği gibi yarışmanın mekaniklerini net bir şekilde açıkladığınızdan emin olun. İnsanların en çok beğeni veya yorum alan favori postlara oy vermesini sağlayarak; hatta katılımcıları, fotoğraflarını paylaşıp kazanmak için sosyal çevrelerinden beğenmelerini isteyerek sayfanızın daha fazla ziyaret edilmesini sağlayabilirsiniz.

2. Bir mizah öğesi ekleyin ve en benzersiz caption’ı seçin

Caption yarışması, markanızın kişiliğini sergilemenin ve şirketinizle potansiyel olarak ilgilenen takipçileri çekmenin etkili bir yoludur. Ürününüz veya hizmetinizle ilgili komik bir fotoğraf paylaşın ve müşterilerinizden ilginç altyazılar bulmalarını isteyin.

Takipçilerinizden tam olarak ne tür altyazı istediğinizi netleştirmek önemlidir ve bu, uzunluk veya genel tema gibi şeyleri içerebilir. En iyisini ödüllendirmeyi ve sosyal medya hesaplarınızda paylaşmayı unutmayın. Diğer takipçilerinizi görüntüyü en iyi temsil ettiğini düşündükleri yorumu “beğenmeye” teşvik ederek etkileşimi daha da artırın.

3. Müşterilerinizi ürünlerinizle yaratıcı olmaya teşvik edin

İnsanlar ödül kazanmayı severler ve bunu yapmak için markanızı tanıtmaya isteklidirler. Sosyal medya kullanıcılarının sizin adınıza marka içeriği paylaşmalarını sağlamak, görünürlüğü artırmanıza, farkındalığı artırmanıza ve markanızı akıllarında tutmanıza yardımcı olacaktır.

2016’da Starbucks, takipçilerini markanın “Sade Kırmızı Yılbaşı Kupası” tasarlayarak ve gönderilerini Instagram’da yayınlayarak yaratıcılıklarını sergilemeye davet eden “Kırmızı Kupa Tasarım Yarışması”nı başlattı. Yılbaşı kupalarında lansmanı yapılan 6 ülkeden toplam 13 tasarım seçildi. ve sonrasında bu kupalar 75 ülkede kullanıldı.

4. 12 Günlük Noel Hediyesi ile heyecan yaratın

Art arda 12 gün boyunca Noel hediyesi, siz birkaç şanslı kazanan seçerken markanızın sezonluk ürünleri ve hediyeleri için ivme ve beklenti yaratabilir. Aralık ayının ilk haftası gibi erken bir tarihte yayınlayarak hediyeniz hakkında heyecan yaratın. İnsanlara, sezon için sunacağınız ücretsiz bir tatlı, kupon veya sınırlı sayıda üretilen bir ürün gibi her gün ne vereceğiniz konusunda bir fikir verin.

Sayfanıza daha fazla ilgi çekmek için sayfayı takip etmek, arkadaşlarınızı etiketlemek ve gönderilerinizi yeniden paylaşmak gibi giriş koşulları oluşturmalısınız. Birisi tarafından etiketlenen kişilerin sayfanıza bakması ve daha sonra ailesini ve arkadaşlarını da etiketleyerek yarışmaya katılması muhtemeldir. Hatta sosyal medya kullanıcılarının %94’ü yarışmaya girdikten hemen sonra içerik paylaşıyor.

5. Nihai ödül sepetini oluşturmak için başka bir markayla takım oluşturun

Sunacağınız Yılbaşı hediyesinden fayda sağlamak istiyorsanız, neden tamamlayıcı ürünleri olan bir markayla güçlerinizi birleştirmiyorsunuz? Örneğin, bir ayakkabı mağazası, kullanıcıları mükemmel yılbaşı görünümünü yaratmaya motive etmek için bir kozmetik markasıyla bir araya gelebilir!

Ayrı ayrı sunabileceğinizden daha değerli ve çekici ödüller sunmak için kaynaklarınızı birleştirerek erişiminizi ve katılımcı sayınızı artırın. Takipçilerinizin çekilişinize katılmak ve markanızı trend yapmak için kullanabileceği bir hashtag başlatın.

Son Olarak,

Yılbaşı sezonu tüm işletmeler için en önemli dönemlerden biridir. Yarışmanız başlamadan önce heyecan yaratmak ve insanlara sosyal medya yarışmanıza ve çekilişinize katılmaları için yeterli zamanı vermek iyi bir fikirdir.

Como ekibi olarak size harika bir yılbaşı sezonu diliyoruz!

 

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Bonobo'da Ne Var Ne Yok?

Müşteri geri bildirimine nasıl yanıt verilir: Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler

Her müşteri etkileşimi, ilişkilerinizi güçlendirmek ve markanızın itibarını artırmak için bir fırsat sunar. Müşteriler geri bildirim bıraktığında, müşteri algıları, tercihleri ve sorunları hakkında değerli bilgiler sunar. Bu bilgiler, iyileştirme ve büyüme için bir pusula görevi görerek müşteri memnuniyetini artırmaya katkı

Read More »
Bonobo'da Ne Var Ne Yok?

Mağazanızın Promosyon Stratejisini Güçlendirmek İçin Müşteri Referanslarını Kullanmanın 4 Yolu

Günümüz rekabetçi pazarında, müşteri referanslarından yararlanmak, işletme sahiplerinin ürünlerini tanıtmak ve müşterileri arasında güven oluşturmak için vazgeçilmez bir araç haline geldi. Bu referanslar, memnun müşterilerin olumlu deneyimlerini ve geri bildirimlerini sergileme gücüne sahiptir ve rekabetin yoğun olduğu ortamda bile potansiyel

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.