Etkileyici Mağaza Vitrinleri Oluşturmak, Yaya Trafiği Çekmek ve Satışları Artırmak İçin Kanıtlanmış 4 Strateji

Bir perakendeci veya restoran yöneticisiyseniz, müşterilerin mağazanıza adım atmasını sağlamanın satış başarısının anahtarı olduğunu bilirsiniz. Bunu yapmanın en iyi yollarından biri de görsel olarak çarpıcı ve çekici vitrinler oluşturmaktır. NPD Group Research’e göre vitrinler, satın alma kararlarını %24’e varan oranda etkiliyor. Bunu göz önünde bulundurarak, potansiyel müşterileri çekecek ve satışları artıracak ilgi çekici vitrinler oluşturmanıza yardımcı olacak dört ipucunu sizin için derledik.

1. Hedef kitlenizi tanıyın

Etkili bir vitrin görüntüsü oluşturmak için hedef kitlenizi anlamak çok önemlidir. Ne istediklerini ve onlar için neyin önemli olduğunu düşünün ve bu motivasyonlarla uyumlu bir görsellik oluşturun. Örneğin, Nike vitrinleri sporculara ve spor tutkunlarına hitap edecek şekilde tasarlanır. Atletik müşterilerine hitap eden enerjik ve motive edici bir atmosfer yaratmak için dinamik görseller, cesur grafikler ve sporla ilgili aksesuarlar kullanırlar.

Hedef kitlesini hedeflemenin önemini anlamış restoranlardan biri olan Olive Garden, özel yemeklerinin cezbedici resimlerini sunarak sıcak ve davetkar bir atmosfer yaratıyor, rahatlatıcı ve doyurucu yemek arayan müşterilere hitap ediyor. Bu strateji, restoran zincirinin Amerika Birleşik Devletleri genelinde 850’den fazla şubeye ulaşmasına yardımcı oldu.

Hangi ürünlerin en çok sattığını, hangilerinin en hızlı tükendiğini ve hangilerinin yüksek talep görebileceğini öğrenmek için Como analizlerinizi kontrol edin ve vitrininizi buna göre uyarlayın! Dahası, bir ürün yakınlık analizi, hangi ürünlerin genellikle birlikte satın alındığını görmenizi sağlar ve bir sonraki vitrin ekranınızda hangi ürünleri yan yana öne çıkarabileceğiniz konusunda size bir fikir verir!

2. Aydınlatmaya dikkat edin

Büyüleyici vitrinler oluşturmak söz konusu olduğunda aydınlatma güçlü bir araçtır. Öne çıkan ürünlerinize veya önemli odak noktalarına dikkat çekmek için kullanın. Örneğin, belirli ürünler üzerinde bir spot ışığı efekti oluşturarak, bu ürünlerin ekranın geri kalanından ayrışmasını ve öne çıkmasını sağlayabilirsiniz. Aydınlatma, vitrininizin temasıyla uyumlu bir ambiyans yaratmanıza da yardımcı olabilir.

Örneğin, lüks mücevher markası Tiffany & Co. için büyüleyici mağaza vitrinleri yaratmada aydınlatma çok önemli bir rol oynuyor. Vitrin vitrinlerinin odak noktası olarak mücevher parçalarını vurgulamak için küratörlü aydınlatma kullanıyorlar. Mücevher üzerinde bir spot ışığı etkisi yaratmak için spot ışıkları veya vurgulu ışıklar kullanırlar, parlaklıklarına ve işçiliğine dikkat çekerler.

Aydınlatma sanatında ustalaşmış restoranlardan biri The Cheesecake Factory‘dir. Zincir, müşterileri daha uzun süre kalmaya ve yemeklerinin tadını çıkarmaya teşvik eden rahat ve davetkar bir atmosfer yaratmak için ortam aydınlatmasını kullanır. Sonuç? 200’den fazla lokasyona ve sürekli olarak yüksek müşteri değerlendirmelerine sahip bir zincir.

3. Etkileşimli öğeler kullanın

Vitrinlerinizdeki etkileşimli öğeler, müşterileri durmaya, etkileşimde bulunmaya ve nihayetinde mağazanıza girmeye teşvik edebilir. Unutulmaz ve ilgi çekici bir deneyim oluşturmak için müşterilerin etkileşimde bulunabileceği dokunmatik ekranlar, aynalar veya aksesuarlar eklemeyi düşünün. Büyüleyici vitrinler oluşturmak için ek bir ipucu, sosyal medyadaki hareketliliği artırabileceği ve daha da fazla potansiyel müşteri çekebileceği için Instagram dostu ekranlar tasarlamaktır.

Shake Shack, sınırlı süreli menü öğelerini tanıtmak için dijital öğeleri vitrinlerine taşıdı. Ekranlar, mevsimlik ve sınırlı süreli menü öğelerini tanıtmak için gerçek zamanlı olarak güncellendi ve yoldan geçenler arasında bir aciliyet ve heyecan duygusu yarattı. Sonuç olarak Shake Shack, bu tür kampanyalar sırasında yaya trafiğinde %7, satışlarında ise %4 artış elde etti.

Bir kadın moda markası olan Rebecca Minkoff, New York City’deki amiral mağazasında vitrinlerine dijital öğeler ekledi. Müşterilerin en son koleksiyonlarına göz atmasına ve alışveriş yapmasına, ürün bilgilerini görüntülemesine ve defilelerinin kamera arkası görüntüleri gibi özel içeriğe erişmesine olanak tanıyan etkileşimli bir dokunmatik ekran kullandılar. Bu yenilikçi vitrin ekranı, her gün 300’den fazla kişinin ekranla etkileşime girmesiyle mağazaya gelen yaya trafiğinin artmasına yardımcı oldu. Marka, teşhirin aktif olduğu dönemde satışlarında da önemli bir artış bildirdi ve geçen yılın aynı dönemine göre satışlarında %30’luk bir artış sağladı.

4. Vitrinlerinizi düzenli olarak yenileyin

Müşterilerin ilgisini ve merakını canlı tutmak için vitrin görüntülerinizi düzenli olarak yenilemeniz önemlidir. Eski veya modası geçmiş bir vitrin ekranı, onu daha önce gören müşterilerin dikkatini çekmeyebilir, bu da yaya trafiğinin ve potansiyel satışların kaybolmasına neden olabilir. Aciliyet ve heyecan duygusu yaratmak için ekranınıza mevsimsel ve modaya uygun öğeler eklemeyi düşünün.

Teşhirlerini yenilemenin değerini anlayan restoran zincirlerinden biri Starbucks’tır. Kahve devi, mevsimlik içecekleri ve yeni ürün lansmanlarını tanıtmak için ekranlarını düzenli olarak güncelleyerek müşterilerin ilgisini ve ilgisini canlı tutuyor.

Ulusal Perakende Federasyonu (NRF) tarafından yapılan bir anket, tüketicilerin %79’unun özel gün temalı vitrinleri görmekten hoşlandığını ve %43’ünün şenlikli bir vitrin sergileyen bir mağazayı ziyaret etme olasılığının daha yüksek olduğunu ortaya koydu.

Bir kadın giyim ve ev dekorasyonu perakendecisi olan Anthropologie, benzersiz ve göz alıcı vitrinleriyle tanınır. Mevcut trendleri, mevsimleri ve özel günleri yansıtacak şekilde vitrinlerini sık sık değiştirirler. Vitrinlerinin özgünlüğü ve yaratıcılığı, müşterilerin ve yoldan geçenlerin dikkatini ve övgüsünü toplar ve Anthropologie markasının alamet-i farikasıdır. Display Mode tarafından yapılan bir vaka incelemesine göre, Anthropologie’nin benzersiz vitrinleri, yaya trafiğini %50’ye kadar artırmaya yardımcı olmuştur!

Son düşünceler

Etkileyici bir vitrin görüntüsü oluşturmak, yaya trafiğini artırmanın ve sonuç olarak satışları artırmanın etkili bir yoludur. Hedef kitlenizi anlayarak, aydınlatmaya dikkat ederek, etkileşimli öğeler ekleyerek ve ekranlarınızı düzenli olarak yenileyerek, müşterileri mağazanıza girmeye ve etkileşime geçmeye ikna edecek markalaşmış, heyecan verici bir müşteri deneyimi yaratabilirsiniz!

Ve Como’nun doğru verileri ve analitiği ile stratejilerinize ince ayar yapabilir ve daha da büyük başarılar elde edebilirsiniz. Peki ne bekliyorsun? Bir sonraki pencere ekranınıza bugün başlayın!

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Blog

12 adımda Yılbaşı Rehberiniz

  Günler kısaldıkça ve kahve dükkanları mevsimlik bardaklarını piyasaya sürdükçe, Yılbaşı ruhu giderek daha fazla hissedilir oluyor! Müşteriler şu anda “mükemmel hediye” ve en iyi tatil promosyonlarını aramakla meşgul. Yılbaşı ruhunu etrafa yayarak mevcut ve yeni müşterilerle etkileşim kurmanın tam

Read More »
Blog

Proaktif Olarak Kaçınılması Gereken 5 Black Friday Hatası

  Black Friday hızla yaklaşıyor ve müşterilerin heyecan verici fırsatları kullanmaları için harika bir zaman! Ulusal Perakende Federasyonu‘nun (NRF) raporuna göre, Black Friday 2021 satışları 8,9 milyar doları buldu ve ortalama ABD’li her yetişkin bu dönemde 430 dolar harcadı. Ayrıca,

Read More »
Blog

Artan Marka Sadakatinde Müşteri Anketlerinin Etkinliği

    Müşterilerinizi anlamak ve markanızla ilgili genel deneyimlerini ifade etmelerine izin vermek, size son derece değerli bilgiler sağlayabilir. Günümüzün dijital dünyasında, bu bilgileri toplamanın Müşteri Anketlerinden daha iyi bir yolu yoktur. Misafirlerinizin ürün ve hizmetler hakkındaki görüşlerini anlamak ve

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.