Restoran Endüstrisi için Müşteriyi Elde Tutma Stratejileri

 

 

Yeni müşteriler edinmek harikadır, ancak restoranı ayakta tutan şey sürekli müşterilerdir. Tanıdık yüzler olmanın yanı sıra, müdavimleriniz aynı zamanda en iyi ve en sadık müşterilerinizdir. Çoğu zaman, diğer restoran misafirlerinden daha fazla para harcarlar ve en sevdikleri restoranda deneyimlerini başkalarına anlatırlar. Bain & Company tarafından yapılan bir araştırmaya göre, müşteriyi elde tutma oranını yalnızca %5 artırmak, kârı %25 ila %95 oranında artırıyor.

Dolayısıyla, iş stratejiniz yalnızca yeni müşteriler çekmeye odaklanıyorsa, değerli bir fırsatı kaçırıyor olabilirsiniz. İnsanların restoranınız hakkında konuşmasını ve restoranınıza geri gelmesini sağlayacak dört sağlam müşteri tutma stratejisi ile karşınızdayız. İnceleyin!

1. Yemek deneyimini iyileştirin

Bir müşterinin ikinci bir ziyaret için geri dönme olasılığı, restoranınızla ilgili ilk izlenimlerine ve deneyimlerine bağlıdır. Müşterilerinizden geri bildirim istemek, işletmenizi onlara daha iyi hizmet verebilmek için neler yapabileceğinizi öğrenmenize yardım eder. Müşteriniz işletmenizde yemek yemeyi bitirdikten sonra, ondan mobil uygulamanızdan veya özel bir web görünümünden erişilebilen dijital anketinize katılmasını isteyin ve mümkün olduğunca fazla ayrıntı vermelerini sağlayın.

Ayrıca, çalışanlar kendilerini değerli hissettiklerinde, daha iyi performans göstermeleri daha olasıdır. Personeliniz mutluysa ve bu performanslarına yansırsa müşteri hizmetlerini geliştirebilirsiniz. Öte yandan, hevesli olmayan personel, misafirleri rahatsız edebilir, onlara kötü bir izlenim verebilir ve onların restoranınıza geri dönmemelerine neden olabilir.

2. Menünüzde mevsimsel ürünlere yer verin

Mevsimsel ürün önerilerini mevcut menünüze dahil etmeniz, restoranınızı oldukça rekabetçi bir sektörde öne çıkacak şekilde konumlandırır. Menünüzdeki bir veya iki özel yemek her zaman iyi bir şey olsa da, yemek seçeneklerinizin düzenli olarak güncellenmesi gerektiğini akılda tutmak önemlidir, bu da müdavimlerinizin zaman zaman yeni ve benzersiz tabaklar deneyimlemelerini sağlar.

Sınırlı süreli fırsatlar ve teklifler bir aciliyet duygusu yaratır ve müşterilerinizi restoranınızı normalde olduğundan daha sık ziyaret etmeye teşvik eder. Misafirleriniz mevsimsel ürünlerde birkaç değişiklik olabileceğini öğrendikçe, en yeni menüyü denemek için heveslenirler. Yeni yiyecek ve içecek teklifleri hakkında misafirlerinizle iletişim kurmanız, onların restoranınızla ilgilenmelerini sağlamak için önemlidir.

3. Ödemeleri kolay ve rahat hale getirin

Teknoloji, yiyecek ve içecek endüstrisinde çok önemli bir rol oynamaya devam ediyor ve temassız ödeme yöntemleri popülerliğini korumaya devam ediyor. 2020 Mastercard araştırması, Amerikalı yetişkinlerin %51’inin en az bir temassız ödeme yöntemi kullandığını gösteriyor. Tek yapmaları gereken, ödeme işlemini tamamlamak için bir POS cihazına banka/kredi kartlarını veya mobil cüzdanlarını okutmak.

Bu arada, müşterileriniz ödeme aşamasına gelene kadar kolay ve sorunsuz bir çevrimiçi sipariş deneyimi sağladığınızdan emin olun. Müşterilerinizi rahat ettirmek için çeşitli ödeme seçenekleri mevcut olmalıdır. Sonuç olarak, bu daha fazla müşteri memnuniyetine yol açacak ve bu müşteriler, restoran içinde veya dışında sipariş vermeye devam edecek.

4. Müşterileri sadakat programınıza katılmaya teşvik edin

Şüphesiz, müşteri sadakatini ödüllendirmek, müşteriyi elde tutmayı optimize etmek için bir zorunluluktur. Ziyaretçilerinizi özel yiyecek ve içecek seçeneklerinizle kazandıktan sonra, sadık kalmaları için kişiye özel teklifler sunun ve onları sadakat kulübünüze üye olmaya teşvik edin.

Como, restoranların en iyi sadakat programlarını oluşturmasına ve müşteri verilerini etkin bir şekilde işlemesine yardımcı olan, veriye dayalı bir müşteri katılımı ve sadakat çözümüdür. Örneğin, sadakat programınızda, müşterileri restoranınızda ücretsiz bir salata veya tatlı yemeye motive etmek için bir puan dükkanı kurabilirsiniz. Ayrıca, misafirlerinizin Kazı kazan veya Şans Çarkı çekilişinize katılmalarını sağlayarak onların deneyimine eğlence katabilirsiniz.

İlk kez gelenleri ikinci bir ziyaret için ödüllerle teşvik ederek veya en değerli misafirlerinizi özel hissettirmek için VIP etkinlikleri düzenleyerek müşteriyi elde tutmak için sadakat programınızdan yararlanın. Müşterilerinizin tercihlerini anlayın ve sadakat programınızı buna göre tasarlayın.

Sonuç olarak, müşterilerin restoranınıza tekrar gelmesini sağlamak her zaman kolay değildir, ancak en iyi müşterilerinizi elde tutmak için kullanabileceğiniz çeşitli stratejiler vardır. Müşteri hizmetlerinizi geliştirmekten müşterilerinizi sadakat programınıza katılmaya motive etmeye kadar, bunlar onların güvenini kazanmanın en iyi yollarından bazılarıdır ve büyük olasılıkla onları işletmenizin savunucuları haline getirecektir.

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Blog

Her Restoran ve Perakende Sahibinin Bilmesi Gereken 4 KPI

Tüm sektörlerdeki kuruluşlar, performansı izlemek ve istenen sonuçları elde etmek için Temel Performans Göstergelerine (KPI’lar) sahiptir. Bu KPI’ların ölçülmesinden toplanan veriler, büyümeyi hızlandırabilir ve önemli iş kararlarının alınmasına yardımcı olabilir. Perakende ve Yeme & İçme sektörleri için çeşitli gösterge türleri

Read More »
Bonobo'da Ne Var Ne Yok?

Mağazanızın Promosyon Stratejisini Güçlendirmek İçin Müşteri Referanslarını Kullanmanın 4 Yolu

Günümüz rekabetçi pazarında, müşteri referanslarından yararlanmak, işletme sahiplerinin ürünlerini tanıtmak ve müşterileri arasında güven oluşturmak için vazgeçilmez bir araç haline geldi. Bu referanslar, memnun müşterilerin olumlu deneyimlerini ve geri bildirimlerini sergileme gücüne sahiptir ve rekabetin yoğun olduğu ortamda bile potansiyel

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.