Z Kuşağı Müşterileri için Sadakat Nasıl Oluşturulur?

 

En fazla satın alma gücüne sahip nesil olan Z Kuşağı (1997 ile 2012 arasında doğanlar), pazarlamacıların anlaması ve hitap etmesi için çok önemli bir segment. 2022’de tahmini küresel satın alma gücü 360 milyar dolar, bu da üç yıl önce tahmin edilenin iki katından fazla.

İşletmeler, Gen Z müşterileriyle sadakat oluşturmak için aşağıdaki stratejileri kullanabilir:

1. Pozitif mağaza içi deneyimler yaratın

CM Group tarafından yapılan bir ankete göre Z kuşağının %47‘si mağazada alışveriş yapmayı tercih ediyor, bu nedenle işletmeler, müşterilerle duygusal bağı güçlendirmek için unutulmaz deneyimler sunmaya odaklanmalıdır. Sephora, müşterilerinin yolculuğunun her noktasında olağanüstü hizmetler ve deneyimler sunmanın önemini biliyor.

Nitekim online alışveriş, onların aradığı kolaylığı sunarken, yüz yüze alışveriş, ürünleri ve marka kimliğini yakından görmelerini ve kişiye özel hizmet almalarını sağlıyor. Bu, çok kanallı bir yaklaşımın önemini gösteriyor. Bu bağlamda, müşterilerinizin mağaza ziyaretlerini tamamladıktan sonra bir anket doldurmalarını isteyerek mağaza içi deneyimlerinin nasıl geliştirilebileceğine dair değerli içgörüler ve geri bildirimler elde edin!

2. Kampanyaları ve teklifleri kişiselleştirin

Kişiselleştirme, markaların her müşteriye özel olarak uyarlanmış deneyimler yaratmasına olanak tanıyan, onları mutlu hissettiren ve markanız tarafından önemsendiklerini hissettiren etkili bir stratejidir.

Kampanya Merkezinizden Z Kuşağı müşterilerinize göndermek için kişiselleştirilmiş hediyeler ve kampanyalar oluşturun ve onlarla e-posta, SMS veya uygulama içi mesajlar aracılığıyla iletişim kurun! İyi kurgulanmış bir kişiselleştirme, markanıza güçlü bir müşteri sadakati yaratır ve müşterilerinizin olumlu deneyimlerini aile ve arkadaşlarıyla paylaşma olasılıkları artırır.

3. Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği teşvik edin

Z kuşağının %82‘si, markaları araştırmak ve keşfetmek için sosyal medyayı kullanıyor. The Influence Agency tarafından belirtildiği gibi, Z kuşağının %35‘i kullancılar tarafından oluşturulan içeriğin şirket tarafından oluşturulan içerikten daha fazla güvenilirliğe sahip olduğu konusunda hemfikir olduğundan, pazarlama stratejinize kullanıcılar tarafından oluşturulan içeriği dahil etmenin avantajlarından yararlanın. Taco Bell, çevrimiçi takipçilerini kendi içeriklerini göndermeleri için onlara seslenerek ve kullanıcı önerilerini sosyal medya sayfalarında öne çıkararak mükemmel bir iş çıkarıyor.

Takipçilerinizden ürün incelemeleri yayınlamalarını veya ürünlerinizi kullanarak sosyal medya sayfalarında hashtag’lerle birlikte resimlerini göndermelerini isteyin. İndirimler, ücretsiz ürünler veya yeni ürünlere özel erişim gibi cazip ödüllerle onları katılmaya teşvik edin.

4. Oyunlaştırma ile pazarlama aktivitelerinizi renklendirin

Oyunlaştırma, Z Kuşağı tüketicileri arasında popülaritesini artırmaya devam eden kilit kelimelerden biri. Doğru bir şekilde kullanıldığında, her müşterinin bağlılığını, gelirini ve yaşam boyu değerini artırmaya yardımcı olacaktır.

Como, müşterinizin deneyimine eğlence katacak ve daha fazlası için geri gelmelerini sağlayacak etkili Kazı Kazan veya Şans Çarkı kampanyaları oluşturmanıza yardımcı olur. Oyunlaştırma, yalnızca müşteri deneyimine eğlence katmakla kalmaz, aynı zamanda müşteri tercihlerine ve Z Kuşağı müşterileri arasında ödüllerin popülerliğine ilişkin değerli bilgiler sağlayarak işletmenizin bilinçli kararlar almasına yardımcı olur.

5. Sürdürülebilirliği Destekleyin

First Insight ve Baker Retailing Center tarafından hazırlanan bir rapora göre, Z Kuşağı tüketicilerinin %75‘i çevreye duyarlıdır ve satın alma kararlarının bir işletmenin sürdürülebilir uygulamalarından etkilendiğini kabul eder. Bu nedenle işletmeniz, müşterilerle duygusal bir bağ oluşturmak için Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve sürdürülebilir girişimleri müşteri deneyimine entegre etmelidir.

H&M ve TOMS gibi önde gelen markalar, sürdürülebilirlik ve etik uygulamalara olan bağlılıkları ile tanınırlık kazanmıştır. Onlardan ilham alın ve kurumsal sosyal sorumluluğu ve çevre dostu girişimleri müşteri deneyimine entegre etmenin yollarını keşfedin, Z Kuşağı müşterileriyle daha derin bir duygusal bağ geliştirin.

Gen Z müşterilerini kazanmaya hazır mısınız?

Gen Z’nin satın alma gücü artmaya devam ederken, güçlü ve kalıcı ilişkiler kurmak için markaların benzersiz tercihlerini ve değerlerini anlamaları ve bunlara uymaları çok önemlidir. Gen Z’nin değerleriyle uyumlu ve markanızı etkili bir şekilde ileten bir sadakat programı geliştirmek, bu pazarda kazanmak için çok önemlidir.

Gen Z’de yankı uyandıran bir sadakat programı oluşturmakla ilgileniyor musunuz? Bizi arayın ve nasıl yardımcı olabileceğimizi konuşalım.

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Bonobo'da Ne Var Ne Yok?

Sosyal medya paylaşımlarınızla yeni üye sayınızı katlayın! 

Sadakat kulübünüze üye kazanımı için yeni bir özelliğimiz var: Ödülle Hızlı Kayıt Yeni bir ödül veya indirim kuponunun bağlantısını sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak hem trafik yaratın, hem üye sayınızı ve satışlarınızı arttırın! Sistem nasıl işler? 1. Ödülün bağlantısını sosyal medya hesaplarınızda

Read More »
Blog

İyi bir anket oluşturmak için gereken 11 önemli ipucu

Şirketinizin başarısı için müşterilerinizi mutlu etmeye devam etmeniz esastır. Bunun için onlardan gelen şikayet, öneri, fikirleri sürekli takip etmeniz gerekir. Surveymonkey’nin bir araştırmasına göre; Yeni müşteri kazanmak elinizdekini tutmaktan 25 kat daha masraflıdır. Varolan müşterinize bir ürün/servisinizi satma olasılığınız yeni

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.