Proaktif Olarak Kaçınılması Gereken 5 Black Friday Hatası

 

Black Friday hızla yaklaşıyor ve müşterilerin heyecan verici fırsatları kullanmaları için harika bir zaman!

Ulusal Perakende Federasyonu‘nun (NRF) raporuna göre, Black Friday 2021 satışları 8,9 milyar doları buldu ve ortalama ABD’li her yetişkin bu dönemde 430 dolar harcadı. Ayrıca, alışveriş etkinliği sırasında 66,5 milyon ABD’li tüketici mağazadan, 88 milyon ise çevrimiçi alışveriş yaptı.

İndirim sezonu, satışları artırmak ve markanızı büyütmek için harika bir zaman olmasına rağmen, her yıl daha iyi performans gösterme konusunda çok fazla baskı getiriyor ve birçok işletmenin aynı hataları yapmasına neden oluyor.

Bu yazıda, mağazanızı yılın en yoğun alışveriş sezonuna hazırlamanıza yardımcı olacak uygulanabilir tavsiyeler verirken kaçınmanız gereken bazı yaygın hataları paylaşacağız!

1. Kampanyaları başlatmak için son ana kadar beklemek 

Müşteriler, Black Friday promosyonlarıyla ilgili sayısız e-posta ve mesaj almaya başlıyor. Kampanyalarınızı başlatmak için son anı beklemek, müşterilerin benzer fırsatlar bulduğu ve bütçelerini zihinsel olarak diğer markalara ayırdığı anlamına gelebilir.

Bu nedenle, markanızın Black Friday fırsatları hakkında hatırlatıcı mesajlar göndermeye başlamak için Kasım ayının son haftasını beklemeyin. Müşterilerinizden bir adım önde olmak için ayın başında restoranınıza veya mağazanıza uğramalarını hatırlatın.

İşletmeler, bir aciliyet duygusu yaratmak için özel kampanyaların ön bilgilendirmesini veya bir geri sayım sayacını paylaşarak Black Friday öncesi ivme yaratabilirler.

2. Yalnızca tek bir pazarlama kanalına odaklanmak

Mevcut tüm müşteri temas noktalarını güvence altına almak için tüm pazarlama kanallarınız aracılığıyla sezonluk tekliflerinizi ve fırsatlarınızı tanıtın. İşletmenizin bu Black Friday’de neler sunabileceğini SMS, e-posta, sosyal medya ve Uygulama bildirimleri aracılığıyla müşterilerinize bildirin.

Müşterilerinize markanız tarafından anlaşıldığını hissettirmek için mesajları ve teklifleri kişiselleştirmek önemlidir. Ancak, müşterilerinizi aynı anda çok fazla mesaja boğmadığınızdan emin olun. Como içinde, müşteri ile iletişim stratejinizi yapılandırabilir ve sıklığını ayarlayabilirsiniz.

3. Promosyonları yalnızca indirimlerle sınırlamak

Geleneksel indirimlere ek olarak farklı fırsatlar sunarak kampanyalarınızı bir adım öne taşıyın. Örneğin, müşterileriniz mağazanızda alışveriş yaptıktan sonra ücretsiz kargo servisi sunabilir veya bu döneme özel hediye verebilirsiniz.

Hangi ürünlerin tamamlayıcı olduğunu belirlemek için bir ürün benzeşim analizi çalıştırın ve yüksek yakınlık oranına sahip ürünlerin çapraz satışını yaparak Black Friday satışlarınızı artırın. Müşterilerin bu dönemde sevdiklerine veya arkadaşlarına hediye seçmelerini kolaylaştırmak için hediye paketleri de sunabilirsiniz. Bu şekilde müşterileriniz, başlangıçta amaçladıklarından daha fazla ürün satın almaya motive olacak ve işletmeniz için daha fazla gelir sağlayacak.

4. Müşteri hizmetlerini ihmal etmek

Bu Black Friday’de müşterilerden çok sayıda soru almanız muhtemeldir ve mükemmel müşteri hizmeti sunmanın bir parçası da hızlı yanıt vermektir. Shopify‘a göre, 5 dakika içinde yanıt veren işletmeler %70 daha fazla müşteriyi geri döndürüyor.

Black Friday kısa bir etkinlik olduğundan, müşterilerin ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında sahip olabilecekleri soruların yanıtlarını beklemek için fazla sabrı olmayacaktır. Bu alışveriş sezonunda dikkatli ve özenli olun, müşteriler satış bittikten sonra bile markanızı destekleyecektir.

5. Siber Pazartesiyi Unutmak

Black Friday belirli bir miktar perakende gücüne sahipken, Siber Pazartesi satışlar açısından onun  önüne geçiyor. Geçen yıl Siber Pazartesi’de, Black Friday satışlarına kıyasla 1,8 milyar dolar daha fazla harcandı ve toplam 10,7 milyar dolarlık bir tüketim gerçekleşti.
Bu nedenle, promosyonlarınızı ve tekliflerinizi Siber Pazartesi’ye kadar uzatarak satışlarınızı maksimize edin.

Hazııııır, başla!

Black Friday, pazarlamacıların markalarını hazırlamaları gereken önemli bir dönemdir. Bir plan olmadan, kâr hanenizi etkileyen hatalar yapabilirsiniz. Bu nedenle yaygın hataları akılda tutup iyi düşünülmüş bir strateji ve Como’nun desteği ile sadakat programınızı yılın en kârlı alışveriş sezonlarından birine hazırlayabilirsiniz!

 

 

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Blog

Müşteri Segmentasyonunun Restoranlar İçin Önemi

  Bugünün rekabetçi gıda sektöründe, başarılı olmak isteyen restoranlar, müşteri segmentasyonunu göz ardı edemezler. Restoran sahipleri, müşteri verilerini kullanarak  müşterilerinin tercihleri, davranışları ve demografik özellikleri hakkında değerli bilgiler edinebilirler. Bu bilgilerle yaş, yeme sıklığı ve yiyecek tercihleri gibi faktörlere göre

Read More »
Bonobo'da Ne Var Ne Yok?

Müşteri geri bildirimine nasıl yanıt verilir: Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler

Her müşteri etkileşimi, ilişkilerinizi güçlendirmek ve markanızın itibarını artırmak için bir fırsat sunar. Müşteriler geri bildirim bıraktığında, müşteri algıları, tercihleri ve sorunları hakkında değerli bilgiler sunar. Bu bilgiler, iyileştirme ve büyüme için bir pusula görevi görerek müşteri memnuniyetini artırmaya katkı

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.