Menünüzü Pazarlama Aracına Dönüştürmenin 3 Yolu

Son derece rekabetçi restoran endüstrisinde, müşteriler nerede yemek yiyeceklerine veya paket yemek siparişi vereceklerine karar verirken aralarından seçim yapabilecekleri çok sayıda seçeneğe sahiptirler. Öne çıkmak ve daha fazla satış çekmek için restoran sahipleri kendilerini rekabette farklılaştırmanın yollarını bulmalıdırlar. Ellerindeki güçlü araçlardan biri de menüleridir.

TouchBistro’nun 2022 Diner Raporu tarafından yapılan son araştırma, restoran müşterilerinin %84‘ünün şaşırtıcı bir şekilde belirli bir işletmeyi ziyaret etmeye karar vermeden önce düzenli olarak menüleri kontrol ettiğini ortaya koydu. Menülerin müşterilerin karar verme sürecinde çok önemli bir rol oynadığı açıktır ve bu da restoran sahiplerinin menü tekliflerini etkili bir şekilde pazarlamasını zorunlu kılar.

Menünüzü bir pazarlama aracı olarak kullanmak istiyorsanız, tekliflerinizi etkili bir şekilde sergilemenize ve daha fazla müşteri çekmenize yardımcı olacak bazı ipuçlarını burada bulabilirsiniz.

1. Menünüzü düzenli olarak güncelleyin

Restoran sektörü geliştikçe, restoran sahiplerinin rekabetçi kalabilmeleri için menülerini güncel tutmaları çok önemlidir. Rekabetin önünde kalmanın bir yolu, müşterilerinizden, rüyalarındaki restoran deneyiminde aradıkları şey hakkında değerli bilgiler sağlayabilen incelemeler ve anketler aracılığıyla düzenli olarak geri bildirim istemektir.

Restoranınızı daha da farklı kılmak ve müşterilerinizin ilgisini çekebilmek için sınırlı süreli mevsimlik menüler sunmayı düşünün. Örneğin, benzersiz yemekler, tatlılar ve içeceklerden oluşan özel bir Sevgililer Günü menüsü, etkinliği tanıtmanın ve işyerinize trafik çekmenin etkili bir yolu olabilir. Como analizlerinizden elde ettiğiniz verileri analiz ederek, hangi mevsimsel menü öğelerinin en karlı ve popüler olduğunu belirleyebilir ve bunları menünüze kalıcı demirbaşlar olarak eklemeyi düşünebilirsiniz.

Müşterilerinizi, restoranınızdaki en son yeniliklere her zaman erişebilmeleri için bilgilendirmek üzere menü güncellemelerinizin web siteniz, teslimat uygulamalarınız ve sosyal medya platformlarınız dahil tüm kanallara yansıtıldığından emin olun.

2. Etkileyici görseller ve açıklamalar ekleyin

Bir menü, yiyecek ve fiyat listesinden daha fazlasıdır – restoranınızı rekabette öne çıkaran bir pazarlama aracıdır. Bir müşterinin restoranınızla ilgili ilk izlenimini oluşturur, bu nedenle heyecan yaratmak ve müşterileri harcamaya teşvik etmek için yüksek kaliteli fotoğraflarla tabaklarınıza aşık olmalarını sağlayın. Fotoğraf tabanlı bir menü, müşterileri yeni yemekleri keşfetmeye ve daha hızlı kararlar almaya teşvik edebilir.

Personelinizin tavsiyelerinin yanı sıra, menü açıklamaları, müşterilerinizin restoranınızda sonunda ne sipariş edeceğini etkileyecektir. Menünüzü düzenli ve tutarlı tutmanıza yardımcı olmak için menü açıklamalarınızın her biri yaklaşık olarak aynı uzunlukta olmalıdır. Yemeğin görüntüsü ve tadı hakkında misafirlerinizin zihninde ideal bir resim çizecek ana malzemeleri ekleyebilirsiniz. Ek olarak, her yemeğin hitap ettiği herhangi bir alerjiden veya belirli diyetlerden açıkça bahsetmek önemlidir.

3. Menü spesiyallerini sosyal medya sayfalarınızda sergileyin

Y Kuşağının %86‘sının internette gördükleri yiyecekle ilgili içeriğe dayalı olarak yeni restoranları denediği göz önünde bulundurulduğunda, menünüzü sergilemek ve müşterileri ziyaret etmeye ikna etmek için sosyal medyanın gücünden yararlanmak çok önemlidir.

Bunu yapmanın bir yolu, sosyal medya hesaplarınızda günlük veya haftalık spesiyalleri öne çıkarmak ve bunları sınırlı süreli promosyonlar olarak tanıtmaktır. Bu bir aciliyet duygusu yaratır ve müşterileri en kısa zamanda restoranınızı ziyaret etmeye teşvik eder. Ek olarak, Facebook veya Instagram’da menünüzü öne çıkaran bir öne çıkan hikaye oluşturarak müşterilerin promosyonlarınıza başvurmasını ve ürünlerinize göz atmasını kolaylaştırabilirsiniz.

Doğrudan mesajlar veya sosyal medya gönderilerine yapılan yorumlar aracılığıyla menünüzle ilgili müşteri soru ve yorumlarına yanıt vermek de önemlidir. Müşterilerle olumlu bir şekilde etkileşim kurmak ziyaretlerin artmasına yol açar. MGH anketi de bunu kanıtlıyor: Bu ankete katılanların %74‘ü, olumlu etkileşimde bulundukları işletmeleri ziyaret etme ve buralardan yemek sipariş etme olasılıklarının daha yüksek olduğunu söylüyor.

Toparlamak gerekirse;

Bir restoran menüsü sadece yemekle ilgili değildir, müşterilerin geri gelmesini sağlayan markanızın kimliğidir. Farkındalık oluşturmak, işletmenizi tanıtmak ve tekrar müşteriler çekmek için kullanmayı unutmayın.

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Bonobo'da Ne Var Ne Yok?

Müşteri geri bildirimine nasıl yanıt verilir: Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler

Her müşteri etkileşimi, ilişkilerinizi güçlendirmek ve markanızın itibarını artırmak için bir fırsat sunar. Müşteriler geri bildirim bıraktığında, müşteri algıları, tercihleri ve sorunları hakkında değerli bilgiler sunar. Bu bilgiler, iyileştirme ve büyüme için bir pusula görevi görerek müşteri memnuniyetini artırmaya katkı

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.