Black Friday / Cyber Monday’de Satış Artışı Sağlamak için 5 E-posta Pazarlama İpucu

Alışveriş yapanlar cüzdanları ve kredi kartlarıyla hazırlanırken, Black Friday ve Cyber Monday (BF/CM) sezonu için hazırlanma zamanı geldi! NRF’ye göre 2020, küresel pandemi nedeniyle mağaza içi sınırlamalara rağmen 100 milyon tüketiciye (yıllık %8 artış) ulaştığı için çevrimiçi alışveriş anlamında rekor kıran bir yıl oldu.

İşletmeniz ister gerçek ister çevrimiçi isterse her ikisi de olsun, pazarlama stratejilerinizi dikkatlice planlamanız ve etkili e-posta pazarlama kampanyalarını buna dahil etmeniz gerekir. Campaign Monitor verilerine göre, geçen yılki BF/CM’de toplam 116,5 milyon e-posta gönderildi! Ve rekabet edilecek binlerce e-posta ile hedef kitlenizin dikkatini çekmek zor olabilir.

Yılın en büyük alışveriş hafta sonunda, işletmenizi kalabalığın arasından sıyrılmaya hazırlamak için e-posta pazarlama ipuçlarımıza göz atın!

1. E-posta listenizi genişletin

Abonelerinize e-posta göndermeyi düşünmeye başlamadan önce, ilk adım, büyük etkinlikten önce e-posta listenizi genişletmeye öncelik vermektir. Müşterilerinizin iletişim bilgilerini hem çevrimdışı hem de çevrimiçi olarak güvenceye almanın birkaç yolu vardır. Örneğin, mağazada alışveriş yapıyorlarsa, ödeme işlemi sırasında e-posta adreslerini sorabilir, yalnızca e-posta abonelerine yönelik teşvikler sağlayabilir veya ziyaretçileri bilgilerini paylaşmaya teşvik etmek için web sitenizde bir form ve/veya  açılır pencere (pop up) oluşturabilirsiniz.

Bir BF/CM web sitesi açılır penceresi kullanmaya karar verirseniz, daha çekici hale getirmek için göz alıcı görsellerle beraber haber bülteninize abone olmanın avantajlarını vurgulayan bir başlık içerdiğinden emin olun. Bu size ürünlerinizle ilgilenen ve sizden haber almayı bekleyen müşterilerin bir ön listesini verecektir.

2. Akılda kalıcı e-posta konu başlıkları ile açılma oranlarını artırın

Öngörülebilir konu başlıkları kullanmak yerine, daha yüksek açılma oranları için kelime seçiminize dikkat edin. Müşterilerin Black Friday sabahı alacakları düzinelerce e-posta arasından e-postanızı seçebilmeleri için 20-30 karaktere sığabilecek bir aciliyet duygusu yaratın.

Son dakika aciliyeti hissi uyandırmak için “Son şans” veya “Yalnızca 3 gün kaldı” gibi sınırlı fırsatı ve son tarihleri ​​vurgulayan ifadeler kullanın. Bununla birlikte, söz verdiğiniz şeyi sağlamayan e-posta konu başlıklarını kullanma konusunda dikkatli olun. Bu, abonelerinizin yanlış yönlendirildiklerini düşünmelerine neden olabilir – abonelikten çıkmayı seçebilirler veya e-postalarınız spam klasörüne gidebilir.

3. Doğru Black Friday/Cyber Monday e-posta şablonlarını seçin

E-postanızın içeriği ve konu satırları önemlidir, ancak e-posta şablonunuz da öyle. İyi tasarlanmış bir e-posta şablonu, okuyucularınızın içeriğinizi taramasına ve vurgulamak istediğiniz en hayati bilgileri kolayca görmesine yardımcı olur.

Ayrıca, içeriğinizin hem masaüstü hem de mobil görünümlerde gelen kutusunda doğru şekilde görüntülendiğinden emin olmak için e-posta boyutlarınıza da dikkat edin.

Como’nun dinamik e-posta oluşturucusu ile dinamik içeriğin yanı sıra videolar ve/veya gifler içeren kişiselleştirilmiş e-postaları kolayca oluşturabilir ve gönderebilirsiniz. Ürünlerinizle müşterilerin ilgisini çekmek için çarpıcı renkler, farklı yazı tipleri ve çekici görseller kullanın.

4. Sadık müşterilerinize ekstra “bir şeyler” verin

Yalnızca bu belirli alışveriş dönemine odaklanmadığınızı unutmayın: müşterilerinizle uzun vadeli ilişkiler kurmayı da sabırsızlıkla bekliyorsunuz. E-posta gönderimi, işletmenizin bu fırsat sezonu sona erdikten sonra bile sadık müşteriler kazanması ve onları gelecek yılın Black Friday/Cyber Monday’inde geri getirebilmesi için bir fırsattır.

En sadık müşterinizi beslemek için fazladan zaman harcayın, çünkü BF/CM sırasında işletmenizden satın alma olasılıkları yüksektir. Ek gelir elde etmek için BF/CM gelmeden, onlara özel ve erken promosyonlar veya ücretsiz hediye paketleme hizmetleri sunmayı unutmayın.

5. Fırsatlarınızı Cyber Monday’e kadar uzatın

2020’de Black Friday İstatistikleri, tüketicilerin %30’unun Cyber Monday’de, %24’ünün ise Black Friday’de alışveriş yapmayı planladığını ortaya koydu. Bu nedenle, tekliflerinizi ve fırsatlarınızı Cyber Monday’den sonra sadece bir veya iki gün daha uzatmanız uygun olacaktır.

BF/CM sezonu başlamadan önce oluşturduğunuz ivmeyi korumak için tarihleri uzattığınızın duyurulması ve pazarlanması çok önemlidir. Alışveriş yapanların 5 günlük alışveriş deneyiminden sonra mağazanıza tekrar gelmelerini sağlamak için promosyonlarınızın ayrıcalıklılığını koruduğunuzdan emin olun.

En büyük alışveriş dönemi yaklaşırken, e-posta pazarlama kampanyalarınızı şimdiden planlamaya başlamak idealdir. Bundan en iyi şekilde yararlanmak için, işletmeniz için arzu ettiğiniz dönemsel dönüşümleri sağlayacak müşterilerinizin dikkatini başarıyla çekmelisiniz. Bu ipuçlarının, bu yılki en yoğun alışveriş etkinliklerinden birine uygun şekilde hazırlanmanıza yardımcı olacağını umuyoruz!

 

Harika bir Black Friday/Cyber Monday sezonu diliyoruz!

 

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Bonobo'da Ne Var Ne Yok?

Müşteri geri bildirimine nasıl yanıt verilir: Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler

Her müşteri etkileşimi, ilişkilerinizi güçlendirmek ve markanızın itibarını artırmak için bir fırsat sunar. Müşteriler geri bildirim bıraktığında, müşteri algıları, tercihleri ve sorunları hakkında değerli bilgiler sunar. Bu bilgiler, iyileştirme ve büyüme için bir pusula görevi görerek müşteri memnuniyetini artırmaya katkı

Read More »
Blog

Okula Dönüş Döneminde Sadakat: Öğrenci “Müşterileri” Çekme ve Ödüllendirme Stratejileri

Her yıl Okula dönüş sezonunda işletmeler, öğrencilerin sadakatinden yararlanarak büyüme fırsatı yakalarlar. Öğrenciler ve aileleri yaklaşan akademik yıla aktif bir şekilde hazırlanırken, genç müşterilerinizin ilgisini çekmek ve onları ödüllendirmek için hedefe yönelik stratejiler oluşturmak, uzun süreli marka sadakati ve satış

Read More »
Blog

Müşterilerin Geri Gelmesini Sağlayacak Tatil Sonrası Stratejiler

  Yeni müşteriler elde etmek, mevcut müşterileri elde tutmaktan beş kat daha maliyetlidir. Bain & Company’ye göre elde tutma oranlarını %5 arttırmak, kârı %25 ila %95 arasında artırıyor – etkileyici, değil mi? Yılbaşı ertesi müşterilerle iletişim halinde olmak, ek gelirler sağlayabilir ve

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.