Bazı restoran ve perakende zincirleri reklam, sosyal medya ve ücretli yorumlara binlerce lira yatırım yaparken, rakamlar insanların yemek yemek için yeni bir yer seçerken her şeyden önce ailelerine ve arkadaşlarına güvendiğini gösteriyor. YouGov tarafından yürütülen bir araştırmaya atıfta bulunan SevenRooms’un Restoran Endüstrisindeki Etkisi raporuna göre, Amerikalıların% 54’ü restoran önerileri için ailelerine ve arkadaşlarına başvuruyor. Buna karşılık, yalnızca üçte biri Yelp gibi inceleme sitelerine güveniyor ve yalnızca %10’ü Instagram’a bakıyor.
Nielsen’den alınan istatistikler benzer bir sonucu ortaya koyuyor: Arkadaşlardan ve aileden gelen ve genellikle “kazanılan reklam” olarak anılan kulaktan kulağa öneriler, en etkili reklam yöntemi olmaya devam ediyor ve online bir ankette, 58 ülkeden yanıt verenlerin% 84’ü bu kaynağı en güvenilir olarak adlandırıyor.
Bunun satın alma gücüne dönüşmesi açısından Nielsen, tüketicilerin% 77’sinin yeni bir ürünü arkadaşlarından veya ailelerinden öğrenmeleri durumunda satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğunu ortaya çıkardı.
McKinsey benzer şekilde, tüm satın alma kararlarının% 20-50’sinin arkasındaki ana faktörün kulaktan kulağa yayılan mesajlar olduğu sonucuna vardı.
Hala kulaktan kulağa pazarlamanın önemi konusunda ikna olmadınız mı? Neredeyse tamamı müşteri kazanmanın en iyi yolu olarak arkadaş tavsiyelerine güvenen online devlerden örnekler görelim:
Airbnb, rezervasyonları günde% 300’ün üzerinde artırdı
Airbnb, arkadaşlarını birbirlerini platforma davet etmeye teşvik ederek rezervasyonları günde % 300’ün üzerinde artırmayı başardı: Bir arkadaş tavsiyesinin alıcısı ilk seyahatini tamamladığında, yönlendiren ve davetlinin her biri 25 dolarlık Airbnb seyahat kredisi alıyor. Airbnb’nin yeni tavsiye programı, daha önce düşük performans gösteren bir sistemin yerini aldı ve bu yeni program şirketin web sitesinde, iOS ve Android mobil uygulamalarında merkeze taşındı.
Uber hem kullanıcılar hem de sürücülerle etkileşim kurdu
Uber’in başarısının çoğu, biri yolcular, diğeri sürücüler için olmak üzere yönlendirme programlarına da bağlanabilir. Yeni yolcu ilk yolculuğuna çıktığında hem yönlendiren yolcu hem de yeni davet edilen 20 $ doları Uber kredisi alır. Çalışanlar da yeni bir sürücüyü tavsiye ettikleri için 500 $ veya deneyimi olmayan yeni bir sürücüyü tavsiye ettikleri için 100 $ alıyorlar – bu oldukça teşvik edici! Özellikle sürücü tavsiye programı, Uber’in operasyonlarını dünya çapında 80’den fazla ülkeye hızlı bir şekilde genişletmesine izin verdi.
Dropbox – 100.000’den 4 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaştı
Dropbox, günlük kayıtlarının% 35’ini tavsiye programına bağlıyor ve bu da şirketin sadece dört ayda 100.000’den dört milyon kayıtlı kullanıcıya ulaşmasını sağladı. Bu, aylık büyümenin% 9,76’sının kulaktan kulağa yönlendirmelerden gelmesi demek oluyor. Teşvik sadece, yönlendirenler için ek ücretsiz depolama alanıdır.
Tüm örneklerde bir benzerlik görüyor musunuz? Başarılı kulaktan kulağa yönlendirme programları, kullanıcıları ödüllendirmekle ilgilidir. Bir tavsiye programının işe yaraması için ödül dağıtmaya hazır olmanızı gerektirir.
Basitçe söylemek gerekirse, sadık kullanıcılarınızın sizi ailenize ve arkadaşlarınıza tavsiye etmesini sağlamak için onları teşvik etmeniz gerekir. Müşterilerinizi yeni müşteriler kazandıklarında puanlar, damgalı kartlar, hediyeler, kuponlar veya indirimler sunarak işletmenizi önermeye motive edin. Ayrıca, yeni üyeler kazanmak ve yeni ciro girişi sağlamak için yeni üye olan müşterilere de bir teşvik düşünmelisiniz. Bu, Uber ve Airbnb örneklerinde olduğu gibi yönlendiren kişiye sunulan ödülle aynı ödül veya tamamen farklı bir ödül olabilir.