Arkadaşına öner: Tavsiye Programlarıyla üye sayınızı ve cironuzu artırın.

En sadık müşterilerinizin gelmeye devam etmesini sağlamanın önemini daha önce tartışmıştık, ancak sadık takipçilerinizin ötesinde müşteri tabanınızı oluşturmak için ne yapmak gerekir? Yeni müşteri kazanımı söz konusu olduğunda kulaktan kulağa pazarlama elinizdeki en güçlü araçlardan biri.

Bazı restoran ve perakende zincirleri reklam, sosyal medya ve ücretli yorumlara binlerce lira yatırım yaparken, rakamlar insanların yemek yemek için yeni bir yer seçerken her şeyden önce ailelerine ve arkadaşlarına güvendiğini gösteriyor. YouGov tarafından yürütülen bir araştırmaya atıfta bulunan SevenRooms’un Restoran Endüstrisindeki Etkisi raporuna göre, Amerikalıların% 54’ü restoran önerileri için ailelerine ve arkadaşlarına başvuruyor. Buna karşılık, yalnızca üçte biri Yelp gibi inceleme sitelerine güveniyor ve yalnızca %10’ü Instagram’a bakıyor.

Nielsen’den alınan istatistikler benzer bir sonucu ortaya koyuyor: Arkadaşlardan ve aileden gelen ve genellikle “kazanılan reklam” olarak anılan kulaktan kulağa öneriler, en etkili reklam yöntemi olmaya devam ediyor ve online bir ankette, 58 ülkeden yanıt verenlerin% 84’ü bu kaynağı en güvenilir olarak adlandırıyor.

Bunun satın alma gücüne dönüşmesi açısından Nielsen, tüketicilerin% 77’sinin yeni bir ürünü arkadaşlarından veya ailelerinden öğrenmeleri durumunda satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğunu ortaya çıkardı.

McKinsey benzer şekilde, tüm satın alma kararlarının% 20-50’sinin arkasındaki ana faktörün kulaktan kulağa yayılan mesajlar olduğu sonucuna vardı.

Hala kulaktan kulağa pazarlamanın önemi konusunda ikna olmadınız mı? Neredeyse tamamı müşteri kazanmanın en iyi yolu olarak arkadaş tavsiyelerine güvenen online devlerden örnekler görelim:

Airbnb, rezervasyonları günde% 300’ün üzerinde artırdı

Airbnb, arkadaşlarını birbirlerini platforma davet etmeye teşvik ederek rezervasyonları günde % 300’ün üzerinde artırmayı başardı: Bir arkadaş tavsiyesinin alıcısı ilk seyahatini tamamladığında, yönlendiren ve davetlinin her biri 25 dolarlık Airbnb seyahat kredisi alıyor. Airbnb’nin yeni tavsiye programı, daha önce düşük performans gösteren bir sistemin yerini aldı ve bu yeni program şirketin web sitesinde, iOS ve Android mobil uygulamalarında merkeze taşındı.

Uber hem kullanıcılar hem de sürücülerle etkileşim kurdu

Uber’in başarısının çoğu, biri yolcular, diğeri sürücüler için olmak üzere yönlendirme programlarına da bağlanabilir. Yeni yolcu ilk yolculuğuna çıktığında hem yönlendiren yolcu hem de yeni davet edilen 20 $ doları Uber kredisi alır. Çalışanlar da yeni bir sürücüyü tavsiye ettikleri için 500 $ veya deneyimi olmayan yeni bir sürücüyü tavsiye ettikleri için 100 $ alıyorlar – bu oldukça teşvik edici! Özellikle sürücü tavsiye programı, Uber’in operasyonlarını dünya çapında 80’den fazla ülkeye hızlı bir şekilde genişletmesine izin verdi.

Dropbox – 100.000’den 4 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaştı

Dropbox, günlük kayıtlarının% 35’ini tavsiye programına bağlıyor ve bu da şirketin sadece dört ayda 100.000’den dört milyon kayıtlı kullanıcıya ulaşmasını sağladı. Bu, aylık büyümenin% 9,76’sının kulaktan kulağa yönlendirmelerden gelmesi demek oluyor. Teşvik sadece, yönlendirenler için ek ücretsiz depolama alanıdır.

Tüm örneklerde bir benzerlik görüyor musunuz? Başarılı kulaktan kulağa yönlendirme programları, kullanıcıları ödüllendirmekle ilgilidir. Bir tavsiye programının işe yaraması için ödül dağıtmaya hazır olmanızı gerektirir.

 

Basitçe söylemek gerekirse, sadık kullanıcılarınızın sizi ailenize ve arkadaşlarınıza tavsiye etmesini sağlamak için onları teşvik etmeniz gerekir. Müşterilerinizi yeni müşteriler kazandıklarında puanlar, damgalı kartlar, hediyeler, kuponlar veya indirimler sunarak işletmenizi önermeye motive edin. Ayrıca, yeni üyeler kazanmak ve yeni ciro girişi sağlamak için yeni üye olan müşterilere de bir teşvik düşünmelisiniz. Bu, Uber ve Airbnb örneklerinde olduğu gibi yönlendiren kişiye sunulan ödülle aynı ödül veya tamamen farklı bir ödül olabilir.

Como Sense gibi bir müşteri sadakat platformu, tüm tavsiye ve ödül programını, kullanımı basit ancak gelişmiş otomasyonla yönetir. Kendi tavsiye programınızı oluştururken, platformumuz her iki taraf için de özelleştirilmiş teşvikler seçmenize, bir üyenin davet edebileceği arkadaş sayısını sınırlamanıza (ve böylece aldığı ödülleri sınırlandırmanıza) ve yatırım getirinizi izlemenize olanak tanır.

Kulaktan kulağa pazarlama, henüz kullanmadığınız en iyi pazarlama aracı olabilir. Bir tavsiye programına başlamak için, bugün Como ile bir demo planlayın.

 

 

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Blog

Size İlham Verecek ve Satışlarınızı Artıracak Babalar Günü Fikirleri

    Her yıl Haziran ayının üçüncü Pazar günü tüm dünyadaki babalara adanmıştır. Anneler Günü’nü kutladıktan bir ay sonra tüketiciler artık babalarına, büyükbabalarına ve hayatlarındaki diğer tüm baba figürlerine verecekleri hediyeler arıyor. Ulusal Perakende Federasyonu’nun 2022 anketine göre, ABD’li tüketicilerin Babalar

Read More »
Bonobo'da Ne Var Ne Yok?

Müşteri geri bildirimine nasıl yanıt verilir: Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler

Her müşteri etkileşimi, ilişkilerinizi güçlendirmek ve markanızın itibarını artırmak için bir fırsat sunar. Müşteriler geri bildirim bıraktığında, müşteri algıları, tercihleri ve sorunları hakkında değerli bilgiler sunar. Bu bilgiler, iyileştirme ve büyüme için bir pusula görevi görerek müşteri memnuniyetini artırmaya katkı

Read More »
Blog

Artan Marka Sadakatinde Müşteri Anketlerinin Etkinliği

    Müşterilerinizi anlamak ve markanızla ilgili genel deneyimlerini ifade etmelerine izin vermek, size son derece değerli bilgiler sağlayabilir. Günümüzün dijital dünyasında, bu bilgileri toplamanın Müşteri Anketlerinden daha iyi bir yolu yoktur. Misafirlerinizin ürün ve hizmetler hakkındaki görüşlerini anlamak ve

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.