Bilmeniz Gereken 10 SMS İstatistikleri

 

Cep telefonları artık dünya genelinde 7,26 milyar kullanıcıya sahip ve bu da dünya nüfusunun %91,54’ünü oluşturuyor. Bu rakamları, günde 7 saate ulaşan ortalama ekran süresini ve online olarak başlayan satın alma kararlarını göz önünde bulundurduğumuzda, şirketlerin artık müşterilerine mobil cihazlarından ulaşmanın en efektif yollarını aramaya çok mesai harcadıklarını söyleyebiliriz. Bunu yapmanın en iyi yollarından biri, akılda kalmak veya onları harekete geçirmek için kişiselleştirilmiş metin mesajları göndermektir.

Çoğu işletme, iş stratejilerinin bir parçası olarak SMS mesajlaşmasını benimsiyor ve bunu çok kanallı iletişimin önemli bir bileşeni olarak tanımlıyor. Müşterilerle gerçek zamanlı olarak bağlantı kurmanın, müşteri katılımını artırmanın ve son derece değerli potansiyel müşteriler oluşturmanın en uygun maliyetli ve başarılı yollarından biri SMS pazarlaması.

İşletmeniz için SMS mesajlaşmanın gücünü gösteren 10 önemli istatistiği keşfedin!

1. 2022’de müşterilerin %70‘i firmalardan mesaj almak için abone oldu.

Tüketicilerin üçte ikisinden fazlası, şirketlerden hatırlatıcılar, gönderim bildirimleri, stok bilgileri, haberler ve özel teklifler veya indirimler içeren mesajlar almak için abone oldu. Müşterilerinizle önemli takvim etkinliklerinde zaten iletişim kuruyorsanız, işletmenizle ilgili haberleri iletmek, müşterilere kişisel mesajlar göndermek veya yeni ürünler önermek için SMS stratejinizi farklı dallara ayırmayı düşünün!

2. Uzmanlar, 2019’da 25 trilyon olan tanıtım mesajlarının sayısının 2023’te 3,5 trilyon SMS’e çıkacağını tahmin ediyor.

İşletmeler tarafından gönderilen kısa mesaj sayısının 2023 yılına kadar 3,5 trilyona ulaşması bekleniyor. Bu rakam, daha fazla işletmenin SMS’in önemini anladığını ve iletişim kanallarında benimsediğini gösteriyor. Bu nedenle, SMS’lerinizi kişiselleştirerek ve özel ses tonunuzu ileterek farklılaştırdığınızdan emin olmalısınız.

3. Görsel ve medya içeren bir SMS aldıklarında tüketicilerin %51‘inin satın alma olasılığı daha yüksektir.

Görsel veya video içeren SMS, okuyucuların yarısından fazlasının dikkatini çeker. Bu nedenle mesajlarınız için müşterilerinizi memnun edecek ve şaşırtacak güzel, etkili ve tutarlı görsel içerik tasarlamak, SMS stratejinizi oluşturmanın bir parçası olmalıdır.

4. 10 alıcıdan 6’sı, işletmelere müşteri desteği sorunları hakkında kısa mesaj göndermek istiyor.

Müşteriler, sizinki de dahil olmak üzere şirketlerle konuşmak istiyor. Aslında, müşterilerin %60,8’i telefonla aramak yerine müşteri desteği gerektiren sorunları işletmelere yazmayı tercih ediyor. Web sitenizdeki sohbetten ulaşılabilir olduğunuzdan veya bir WhatsApp veya SMS müşteri desteğine sahip olduğunuzdan emin olun.

5. Tüketicilerin %63‘ü, iletişim kanalı olarak SMS mesajları sunan bir şirkete geçeceklerini söylüyor.

Metin tabanlı iletişim seçenekleri, tüketiciler bu iletişim yöntemine başvurmaya alıştıkları ve güvendikleri için değerlidir. Bu istatistik, ister temel iletişim aracınız olsun, isterse SMS ile bildirimleri ve Uygulama içi mesajları birleştiren daha geniş bir araç grubunun parçası olsun, SMS’in küresel iletişim stratejinizin bir parçası olması gerektiğini gösteriyor.

6. Tüketicilerin %77‘sinin metin ile iletişim özelliği sunan bir marka hakkında olumlu bir görüşü olması muhtemeldir.

İyi hazırlanmış bir SMS stratejisiyle güven oluşturun ve akılda kalıcı olun. Bu, düzenli olarak mesaj göndermek, tutarlı bir tonda olmak, ilgili ve kişiselleştirilmiş teklifler hazırlamak ve tercih ettikleri iletişim kanalı aracılığıyla müşteri tabanınızı işletmenizle ilgili önemli haberler hakkında bilgilendirmek anlamına gelir.

7. Müşterilerin %19‘u, günde bir kez en sevdikleri markalardan kısa mesaj yoluyla haber almak istiyor.

Tüketicilerin yaklaşık %19’u günde bir kez bu kanalda en sevdikleri markalardan haber almaya açıktır. Hedef kitlenize bağlı olarak, hiçbir müşterinin SMS’e boğulmuş hissetmemesi için işletmenizden kısa mesaj almak istedikleri sıklığı belirlemek önemlidir.

8. Tüketicilerin %75‘i, şirketlerden özel tekliflerle ilgili kısa mesaj almak istiyor.

SMS kullanmak, önemli bilgileri ve güncellemeleri almanın hızlı yollarından biridir. Müşterilerinize özel teklifleriniz ve promosyonlarınız hakkında kısa mesaj gönderme fırsatından yararlanın. Bir SMS programına kaydolmak için 1 numaralı motivasyonun “indirim” olduğunu unutmayın.

9. Alıcıların %45‘i markalı mesajlara yanıt veriyor.

Müşterilerinizin işletmenizi tanımasını ve mesajlarınızı spam’den ayırt etmesini kolaylaştırmak için markanızın adını ekleyin. Bu, şirketinizin güvenilirliğini artıracak ve müşterileriniz büyük olasılıkla mesajlarınızı okuyacak ve harekete geçecektir. Tek bir bakışta markanızın okuyucunun dikkatini çekmesi gerekir: Bunu yapmak için emojileri kullanmaktan veya kelimelerle oynamaktan çekinmeyin.

10. Pazarlamacıların %96‘sı, kısa mesajların işletme için önemli ölçüde daha fazla gelir elde ettiğini kabul ediyor.

Son olarak, bir iletişim kanalı olarak kısa mesaj kullanan neredeyse tüm pazarlamacılar, gelirlerini artırmalarına ezici bir çoğunlukla yardımcı olduğunu kabul etti. Onlara katılın ve iyi düşünülmüş bir SMS stratejisiyle müşteri etkileşiminizi artırın!

 

Como’nun SMS kampanyalarından yararlanın

İletişim, müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurmanın anahtarıdır. Como’nun yardımıyla, promosyonlarınız, kampanyalarınız veya hatırlatıcı bilgileriniz hakkında SMS mesajları da dahil olmak üzere çok kanallı iletişim yoluyla üyelerinize ulaşabilirsiniz.

Üyelerinize gönderdiğiniz mesajları, kişiye özel hissetmeleri sel olarak ele alınırken takdir edilmelerini ve değerli olduklarını hissettirmek için özelleştirin. Örneğin, mesajınıza bir kişiselleştirme dokunuşu eklemek için üyenizin adını kullanın, onlara puan bakiyelerini hatırlatın ve en sevdikleri öğeleri içeren teklifleri gönderin!

SMS mesajlaşma ile işinizi bir sonraki seviyeye taşımak ister misiniz? Bizimle iletişime geçin ve bugün ekibimizle iletişime geçin

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Blog

Bilmeniz Gereken 8 Tatil Alışveriş İstatistikleri ve Trendleri

  Aralık ayı sonunda geldi ve herkes çevrimiçi ve çevrimdışı platformlarda en iyi fırsatları ve Yılbaşı ilhamını aramakla meşgul. Bu da, hem Yiyecek-İçecek hem de Perakende sahipleri için çok karlı bir döneme girildiği anlamına geliyor. Ulusal Perakende Vakfı (NRF), kasım ve

Read More »
Blog

Menünüzü Pazarlama Aracına Dönüştürmenin 3 Yolu

Son derece rekabetçi restoran endüstrisinde, müşteriler nerede yemek yiyeceklerine veya paket yemek siparişi vereceklerine karar verirken aralarından seçim yapabilecekleri çok sayıda seçeneğe sahiptirler. Öne çıkmak ve daha fazla satış çekmek için restoran sahipleri kendilerini rekabette farklılaştırmanın yollarını bulmalıdırlar. Ellerindeki güçlü

Read More »
Blog

Müşteri Segmentasyonunun Restoranlar İçin Önemi

  Bugünün rekabetçi gıda sektöründe, başarılı olmak isteyen restoranlar, müşteri segmentasyonunu göz ardı edemezler. Restoran sahipleri, müşteri verilerini kullanarak  müşterilerinin tercihleri, davranışları ve demografik özellikleri hakkında değerli bilgiler edinebilirler. Bu bilgilerle yaş, yeme sıklığı ve yiyecek tercihleri gibi faktörlere göre

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.