Restoranınızda Uygulayabileceğiniz 5 Sürdürülebilir Yöntem

 

Dünya, iklim değişikliğinin etkileriyle mücadele ederken ve çevresel bozulmayla karşı karşıya kalırken, sürdürülebilirlik tüm endüstrilerde önemli bir konu haline geldi. Restoran endüstrisi de istisna değil. Dünya Günü hızla yaklaşırken, restoranlar operasyonlarına eleştirel bir gözle bakmalı ve çevresel etkilerini en aza indirmek için gerekli adımları atmalılar. Bu sayede müşteri beklentilerinin üzerine geçebilir ve müşterilerin marka aidiyetlerini pekiştirmelerini sağlayabilirler.

2020 yılında Ulusal Restoran Birliği, ABD tüketicilerinin şaşırtıcı bir şekilde% 70’inin bir restoran seçerken çevresel olarak sürdürülebilir girişimlere öncelik verdiğini ortaya koyan bir anket yaptı. Bu nedenle, bilinçli müşterileri çekmek ve dünyada fark yaratmak istiyorsanız, restoranınızı daha sürdürülebilir hale getirmek için kanıtlanmış 5 yöntem öneriyoruz.

1. Tedarik zincirinizi denetleyin

ReFED tarafından yapılan bir çalışma, yalnızca ABD’de restoran endüstrisinin yılda tahmini 11,4 milyon ton gıda atığı ürettiğini ve bu atığın değerinin 25 milyar dolar olduğunu ortaya çıkardı.

Sürdürülebilir bir gıda sistemi yaratmada gerçekten fark yaratmak için, tedarik zincirinize proaktif bir yaklaşım benimsemek ve atık alanlarını belirleyerek yeşil uygulamaları teşvik etmek kritik önem taşır. Bu, verimliliği artırmak için doğru tedarikçilerle ortaklık kurmayı, örneğin taşıma mesafelerini azaltmayı veya stok yönetimini optimize etmeyi içerir.

2. Enerji verimli ekipmana yükseltin

Restoranlar, diğer mağaza işletmelerine göre metre kare başına üç kat daha fazla enerji tüketme gücüne sahip oldukları için (ABD Enerji Bilgi İdaresi), enerji verimliliği uygulamalarını benimsemek ve eyleme geçmek için önemli bir sorumluluk taşırlar. Son teknoloji ekipmanlara yatırım yaparak ve sürdürülebilir yöntemleri uygulayarak, çevreye fayda sağlayan gerçekten yeşil bir iş modeli oluşturabilir ve rekabetten ayrılabilirsiniz.

Starbucks’un enerji tasarrufu yapma hedefi, parlak ve halojen aydınlatmalarını LED ışıklarla değiştirerek başladı. Bu değişim, enerji tüketimlerinin %80’ini azaltarak yılda 4,2 milyon dolar tasarruf sağladı. Bu nedenle, enerji verimi sağlayan ekipmanlara yatırım yapmak sadece enerji tüketim maliyetlerini azaltmaya ve karbon ayak izinizi düşürmeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda müşterilere ve çalışanlara çevresel sorumluluk taahhüdünü gösterir.

 

3. Geri dönüşüm programları uygulayın

Mutfaktan ön tarafa kadar restoranın her yerinde erişilebilir geri dönüşüm istasyonları kurarak taahhüdünüzü gösterin. Tüm çalışanların nelerin geri dönüştürülebileceğini ve nereye yerleştirileceğini anladığından emin olarak çalışan katılımını teşvik edin. Ayrıca, geri dönüşüm çabalarına aktif olarak katılan personellere ödüller veya teşvikler sunabilirsiniz!

Chipotle, yemek yağını biyodizel yakıta dönüştürülmek üzere geri dönüştürerek sürdürülebilirlik taahhüdünde bulundu. Eataly’nin kapsamlı bir geri dönüşüm programı var: yemek yağı, karton, plastik ve cam geri dönüştürüyorlar ve ayrıca gıda atıklarını kompostluyorlar. Müşteri ve personeli geri dönüşüm ve doğru atığın önemini anlamalarına yardımcı olan bir “Çöp Takımı” bile var.

4. Çevre dostu ambalajlara yatırım yapın

 Oracle’ın 2022 Restoran Sahnesi anketine göre, biyolojik olarak parçalanabilir veya geri dönüştürülebilir gıda ambalajı olan restoranlar, katılımcıların %49’unun satın alma kararını etkiliyor.

Restoranlar, bambu, mısır nişastası veya kağıt temelli yenilenebilir malzemelerden yapılmış biyolojik olarak parçalanabilir ambalaj kullanarak plastik ve strafor gibi geleneksel ambalaj malzemelerinden uzaklaşıyorlar. Bazı restoranlar, yeniden kullanılabilir veya tekrar doldurulabilir ambalaj seçeneklerini uygulayarak bunu bir adım ileriye götürüyorlar.

Bu konuda Starbucks, müşterilerin bir sonraki satın alımlarında getirebilecekleri yeniden kullanılabilir bardaklar sunarak tek kullanımlık plastiklerden uzaklaşmaya karar verdi ve KFC tek kullanımlık plastik ve dönüştürülemeyen ambalaj malzemelerini ortadan kaldırdı. Sizinçevre dostu ambalaj hareketiniz ne oalcak?

5. Sağlıklı menü seçenekleri sunun

2019 Technomic anketine göre, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüketicilerin %60’ı, sağlıklı menü öğeleri sunan bir restoranı tercih etme olasılıklarının daha yüksek olduğunu ve %50’sinin bu menü ürünleri için daha fazla ödeme yapmaya istekli olduğunu belirtti.

Bu bağlamda, sağlıklı ve sürdürülebilir düşünen müşterilere hitap etmek için menünüze yerel kaynaklı besleyici salatalar, tofu veya tempeh gibi bitki bazlı protein seçenekleri eklemeyi düşünebilirsiniz. Başka bir harika seçenek, mevsimindeki malzemelerden yapılmış yemekler veya süper gıdalar sunmak veya glutensiz veya paleo gibi belirli beslenme düzenlerine özel tarifler oluşturmaktır.

Birçok büyük fast food zinciri, tüketicilerin taleplerini karşılamak için yavaş yavaş sağlıklı menü seçenekleri ekliyor. Örneğin, 2020 yılında Taco Bell, ABD’de siyah fasulye ile dolu “Black Bean Crunchwrap Supreme” ve “Veggie Quesarito” gibi öğeler sunan özel bir vejetaryen menüsü başlattı. Pizza Hut da Beyond Italian Sausage Pizza gibi bitki bazlı etlerle yapılmış çeşitli vejetaryen pizzalar sunuyor. Şimdi sevgili müşterileriniz için mükemmel sağlıklı alternatifi bulma sırası sizde!

Restoran Sürdürülebilirliği Fark Yaratıyor

The restaurant industry has a vital role in shaping a sustainable future, and it’s up to us to rise to the occasion. By catering to environmentally conscious customers and making sustainability a priority, your business not only protects the plants but also enhances its brand reputation and improves its bottom line. Every small step towards a sustainable restaurant can make a significant impact in creating a better world for all. Let’s start the change today!

Restoran endüstrisi, sürdürülebilir bir gelecek şekillendirmede hayati bir rol oynuyor ve bu konuda girişimde bulunmak siz restoran sahiplerine ve yöneticilerine düşüyor. Çevre bilincine sahip müşterilere hitap ederek ve sürdürülebilirliği bir öncelik haline getirerek işletmeniz sadece bitkileri korumakla kalmaz, aynı zamanda marka itibarınızı güçlendirir. Sürdürülebilir bir restoran için atılan her küçük adım, daha iyi bir dünya yaratmak için önemli bir etki yaratabilir. Haydi değişime bugün başlayalım!

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Uncategorized

Müşterilerin Sadakat Programlarından Vazgeçmelerinin 5 Nedeni

  Business Wire’a göre, tüketicilerin %84‘ü, sadakat programı sunan bir markayı tercih etme olasılıklarının daha yüksek olduğunu söylüyor. Amazon, Starbucks ve Sephora gibi büyük markalar, dünyanın her yerinden müşterilerin abone olduğu en başarılı sadakat programları arasında yer alıyor. Bununla birlikte, özellikle

Read More »
Blog

Her Restoran ve Perakende Sahibinin Bilmesi Gereken 4 KPI

Tüm sektörlerdeki kuruluşlar, performansı izlemek ve istenen sonuçları elde etmek için Temel Performans Göstergelerine (KPI’lar) sahiptir. Bu KPI’ların ölçülmesinden toplanan veriler, büyümeyi hızlandırabilir ve önemli iş kararlarının alınmasına yardımcı olabilir. Perakende ve Yeme & İçme sektörleri için çeşitli gösterge türleri

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.