Makine Öğreniminin İşletmenizi Nasıl Öne Çıkarabileceğini Öğrenin

 

 

Son birkaç yılda, yapay zekanın (AI) hızlı gelişimi, insan yaşamının neredeyse her yönünü etkiledi. Artan gelir yaratmaktan sosyal medyada kişiselleştirilmiş içeriğe kadar, bu teknoloji günümüzün dijital dünyasında büyük bir değer olduğunu kanıtlıyor ve her büyüklükteki işletme tarafından erişilebilir hale geldi.

PwC Global’e göre, yapay zekanın küresel ekonomiye toplam katkısının 2030 yılına kadar 15,7 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Yapay zeka insan zekasını kopyalamaya devam ettikçe, bu teknolojiyi kullanma olasılıkları sonsuz şekilde artıyor ve daha fazla organizasyonun bu teknolojiyi günlük operasyonlarında kullanmasını teşvik ediyor.

Yapay zeka, en yaygınlarından biri makine öğrenimi olan birden fazla alandan oluşur. Yazılım uygulamalarının, açıkça programlanmadan sonuçları daha doğru bir şekilde tahmin etmesine olanak tanır. Bu teknolojinin birincil amacı, bilgisayarların insan müdahalesi veya yardımı olmadan kendi kendilerine öğrenmelerini sağlamaktır.

Como’nun makine öğrenimi teknolojisi (MLT) olarak da bilinen Comillia AI, üyelerin gelecekteki davranışlarını bölümlere ayırmak ve tahmin etmek için satın alma geçmişlerini kullanan kendi kendine öğrenen bir algoritmadır. Teknolojiyi sadece birkaç tıklama ile işletmenizin erişimine sunar. Seçilen üyelerle hangi ödüllerin eşleştirilmesinin işletmenize maksimum gelir getirebileceğini bilir ve seçilen üyelere SMS, bildirim veya e-posta yoluyla hediye gönderilmesini önerir.

Comillia makine öğrenimi teknolojisinin işletmeniz için sunduğu dört büyük avantajı derledik:

1. Artı Gelir

Birçok işletme yöneticisi, satış rakamlarını artırmak ve artan gelir elde etmek için basitleştirilmiş çözümler arıyor. McKinsey’in 2020 AI anketi, %80’inin makine öğrenimi ve yapay zekanın gelir artışının arkasındaki önemli faktörler olduğu konusunda hemfikir olduğunu ortaya çıkardı. Yapay zekanın yardımıyla işletme sahipleri, satışları artırmak için neler yapabilecekleri konusunda gerçek zamanlı kararlar alabilirler.

AI ayrıca, doğru hedef pazarı belirleyerek ve ihtiyaçlarının her birinin nasıl karşılanacağını önererek bir kuruluşun gelirini artırma yeteneğini de geliştirir. Tahmine dayalı analitik ile, benzer müşteri profillerini karşılaştırabilir ve sizden satın alma olasılığı daha yüksek olan müşterilerin ortak özelliklerini belirleyebilirsiniz.

2. Satış Tahmini

Satış verileri genellikle çok karmaşıktır ve geleneksel tahminde tahmin edilmesi zordur. Öte yandan, makine öğrenimi, bir şirketin satış tahmini gibi finansal süreçlerini yönetme kapasitesi sunar. Geleneksel (veya manuel) bir sistemin asla bulamayacağı finansal verilerdeki kalıpları ve korelasyonları bulabilir.

Şirketler, mali durumlarını yönetme konusunda zamandan ve emekten tasarruf edebilir ve yanıltıcı tahminlere yol açabilecek insan hatasının önüne geçebilirler. Bu sayede, gelecekteki satış geliri hakkında doğru tahminler yapabilir, gerçekçi satış hedefleri belirleyebilir ve gelecekteki bütçeleri yönetebilirler.

3. Veri Toplama

Bir işletmenin üretebileceği veri miktarı bunaltıcı olabilir ve verilerden uygun şekilde yararlanılmazsa kaçırılmış fırsatlara neden olabilir. Makine öğrenimi, her müşterinin işlem geçmişini manuel olarak gözden geçirmek yerine, büyük hacimli verileri inceler ve insanların fark edemeyeceği eğilimleri belirler.

Makine öğrenimi teknolojisinin kullanımı, müşterilerinizin işlemlerine ilişkin verilerin verimli bir şekilde toplanmasına yardımcı olabilir ve anlamlı veriler sağlayabilir. Satın alma modellerini anlamak, uzun vadeli tahminler oluşturmaya ve kuruluşunuzun stratejik olarak ilerlemesine yardımcı olabilir. Bu öngörüler sayesinde proaktif olarak müşterilerinize, doğru zamanda doğru hediye ve teklifleri sunabilirsiniz.

4. Ödüller – Teklifler ve Kampanyaların Kişiselleştirilmesi

Müşterilerin isteklerini, ihtiyaçlarını ve tercihlerini anlamaya böylesine önem veren yapay zeka, kendisini olağanüstü bir fırsat olarak sunuyor. Müşterilerinizin tercihlerini anlamak, başarılı kişiselleştirmenin anahtarıdır. Örneğin, dünyaca ünlü streaming platformu Netflix, her kullanıcıya izleme geçmişine göre uyarlanmış program ve filmler önermek için AI kullanır.

Herkese uyan tek bir modelin aksine, AI, hedeflenen bireylerde anlam uyandıracak teklifler ve kampanyalar önerecek ve özelleştirecektir. Salesforce’un 2020’de yaptığı bir ankete göre, markaların %97’si özelleştirilmiş pazarlama kampanyalarıyla gelirlerinde artış sağladı. Müşteri sadakati size, markanız hakkında olumlu fikirleri memnuniyetle paylaşan düzenli müşteriler sağlayacaktır.

Comillia yapay zeka teknolojisi, müşterilerinizin neyi beğendiğini manuel olarak kontrol etmek yerine hızlı ve verimli bir şekilde keşfetmenize yardımcı olabilir. Müşteri eylemleri, algoritmayı müşteri prototipleri oluşturmak için tetikler. Bu prototipler yaşa, konuma ve hatta ilgi alanlarına göre segmente edilebilen bilgilere dayalı olarak oluşturulur.

Yapay zeka ve makine öğrenimi; istikrarlı büyümede, geliri ve müşteri sadakatini artırmada hayati bir rol oynayarak her tür işletmeye net faydalar sunar. Rakiplerinize karşı avantaj elde etmek istiyorsanız, genel iş stratejinize yapay zekayı dahil etmek ve bu araçtan yararlanmak çok önemlidir.

 

Comillia’nın işletmenize nasıl ek gelir getirebileceğini öğrenmek için bizimle iletişime geçin!

 

 

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Blog

Size İlham Verecek ve Satışlarınızı Artıracak Babalar Günü Fikirleri

    Her yıl Haziran ayının üçüncü Pazar günü tüm dünyadaki babalara adanmıştır. Anneler Günü’nü kutladıktan bir ay sonra tüketiciler artık babalarına, büyükbabalarına ve hayatlarındaki diğer tüm baba figürlerine verecekleri hediyeler arıyor. Ulusal Perakende Federasyonu’nun 2022 anketine göre, ABD’li tüketicilerin Babalar

Read More »
Bonobo'da Ne Var Ne Yok?

Mağazanızın Promosyon Stratejisini Güçlendirmek İçin Müşteri Referanslarını Kullanmanın 4 Yolu

Günümüz rekabetçi pazarında, müşteri referanslarından yararlanmak, işletme sahiplerinin ürünlerini tanıtmak ve müşterileri arasında güven oluşturmak için vazgeçilmez bir araç haline geldi. Bu referanslar, memnun müşterilerin olumlu deneyimlerini ve geri bildirimlerini sergileme gücüne sahiptir ve rekabetin yoğun olduğu ortamda bile potansiyel

Read More »
Uncategorized

Müşterilerin Sadakat Programlarından Vazgeçmelerinin 5 Nedeni

  Business Wire’a göre, tüketicilerin %84‘ü, sadakat programı sunan bir markayı tercih etme olasılıklarının daha yüksek olduğunu söylüyor. Amazon, Starbucks ve Sephora gibi büyük markalar, dünyanın her yerinden müşterilerin abone olduğu en başarılı sadakat programları arasında yer alıyor. Bununla birlikte, özellikle

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.