Bilmeniz Gereken 8 Tatil Alışveriş İstatistikleri ve Trendleri

 

Aralık ayı sonunda geldi ve herkes çevrimiçi ve çevrimdışı platformlarda en iyi fırsatları ve Yılbaşı ilhamını aramakla meşgul. Bu da, hem Yiyecek-İçecek hem de Perakende sahipleri için çok karlı bir döneme girildiği anlamına geliyor.

Ulusal Perakende Vakfı (NRF), kasım ve aralık aylarında yılbaşı perakende satışlarının 2022’de 942,6 milyar $ ila 960,4 milyar $ arasında artacağını ve kişi başına ortalama yılbaşı harcamasının 1.802 $’a ulaşacağını tahmin ediyor.

Mağazanızı yılın en yoğun alışveriş sezonuna hazırlamak için mutlaka bilinmesi gereken bu 10 istatistiğe göz atın!

1. Uzmanlar, mobil ticaret satışlarının bu yıl 116,98 milyar ABD dolarına ulaşacağını tahmin ediyor.

2022 yılbaşı sezonunda mobil ticaret satışlarının bir önceki yıla göre %20,4 artışla 116,98 milyar $’a ulaşması bekleniyor. Bu rakam, günümüzde online alışverişin önemini göstermekte ve markaların, müşterilerine sorunsuz bir alışveriş deneyimi sağlamak için web sitelerinin veya markalı uygulamalarının optimize edilmiş ve kullanıcı dostu olmasını sağlamaları gerektiğini vurgulamaktadır.

2. Alıcıların %54,5‘i ürünü satın almadan önce görmek istiyor.

Online alışverişin artmasına rağmen, katılımcıların yarısından fazlası, herhangi bir hasar durumunda ürünleri satın almadan önce incelemek veya ürün kalitesinden emin olmak için gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor. Noel sezonuna uygun göz alıcı dekorasyonlar ekleyerek insanları mağazanızda yılbaşı ihtiyaçları için alışveriş yapmaya davet edin. Diğer bir seçenek de, online alışveriş önündeki herhangi bir engeli ortadan kaldırmak için müşterilerin üründen memnun kalmamaları halinde ürünü ücretsiz olarak iade etmelerine izin vermektir.

3. Mobil alışveriş yapanların %76‘sı online arama yaptıktan sonra nereden satın alacakları konusunda fikrini değiştiriyor.

Müşteriler, online gezinirken çok cazip bir teklife sahip bir rakip bulurlarsa fikirlerini değiştirebilirler. Kaçırmak istemeyecekleri yılbaşı tekliflerinizle ilgili uygulama içi mesajlar veya SMS göndererek markanızı müşterilerinizin aklında tutun!

4. Yılbaşı sezonunda alışveriş yapanların %49‘u kişiselleştirilmiş içerik veya teklifler gönderen markaları tercih ediyor.

Tüketicilerin neredeyse yarısının (%49) özelleştirilmiş içerik veya teklifler gönderen markalarla ilişki kurma olasılığı daha yüksektir. Nicelikten çok kaliteye öncelik verin ve onları önemsediğinizi hissettirmek için müşterilerinize benzersiz deneyimler ve ödüller sunun. Bu nedenle, üyelerinizin tercihlerine ve satın alma geçmişine bağlı olarak iletişiminizi, tekliflerinizi, hediyelerinizi ve kuponlarınızı kişiselleştirmek için Como analizlerinizi kontrol edin! Onlara isimleriyle hitap etmeyi de unutmayın!

5. Gen Z müşterilerinin %87‘si yılbaşı alışverişi ilhamı için sosyal medyayı kullanıyor.

Instagram ve TikTok gibi sosyal medya platformlarının, özellikle Z kuşağı tüketicileri arasında yılbaşı alışverişi ilham kaynakları olarak popülaritesi artıyor. Trafiği artırmak ve erken alışveriş yapanları mağazanıza uğramaya motive etmek için sezonluk tekliflerinizi ve kampanyalarınızı sosyal medya kanallarınızda önceden tanıtın.

6. Tüketicilerin %79‘u, yılbaşı hediyesi satın almadan önce ailelerinden ve arkadaşlarından tavsiye alacaktır.

Ağızdan ağza pazarlama, işletmelerin olumlu bir marka imajı oluşturmasına ve -markaları tavsiye eden müşteriler güvenilir olarak algılandığından- pazar erişimini genişletmesine yardımcı olur. Bir tavsiye programı oluşturarak mevcut üyelerinize markanızı arkadaşlarına ve aile üyelerine tavsiye etme şansı vermek için bu fırsatı kullanın. Katılan her arkadaş için, üyelerinizi sezonluk bir ürün, hediye veya bonus puanlarla ödüllendirin. Elçileriniz olacak ve sizin adınıza konuşacak sadık müşterilerden oluşan bir topluluk oluşturun.

7. 2022’de perakendeciler, yılbaşı sezonunda %18 daha fazla mesaj alacaklar.

Perakendecilerin yılbaşı döneminde diğer aylara göre %18 daha fazla mesaj alacakları tahmin ediliyor. Dördüncü çeyrek yılın en yoğun alışveriş dönemi olduğundan, müşteri destek ekibinize sosyal medya gönderilerinize ve aldığınız doğrudan mesajlara yapılan yorumlara hızlı yanıt vermesini tavsiye edin. Yılbaşı sezonunun telaşından kaçınmak ve diğer beklenmedik taleplere odaklanabilmek için tüm kampanyalarınızı önceden Como merkezinizde oluşturduğunuzdan emin olun.

8. Yılbaşı alışverişi yapanların %68‘i şirketlerden gelen e-postalara daha fazla dikkat ettiklerini söyledi.

Yılbaşı alışverişi yapanların üçte ikisinden fazlası (%68) yılın bu zamanında şirketlerden gelen e-postalara dikkat ediyor. Como’nun dinamik ve kullanıcı dostu e-posta oluşturucusunu kullanarak tatil kampanyaları için e-postalar oluşturun; burada Noel için sınırlı sayıda üretilen ürünlerinizi tanıtabilir ve yılbaşı tekliflerinizi yayabilirsiniz.

Son olarak,

Hızla değişen bu ekonomide müşteri tercihleri ve alışveriş alışkanlıkları da hızla değişiyor. Yeme&İçme ve perakende sahipleri, buna göre plan yapmak ve başarılı olmak için gereken güncel bilgilerle, tahmin edilemeyecek kadar kaotik bir tatil sezonuna hazırlanmalıdır.

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.