Kademeli Sadakat Programları ile Müşteri Sadakati Oluşturma

Kademeli sadakat programı, müşterilerin derecelerine göre farklı avantajlar elde ettiği bir üyelik programı türüdür. Geleneksel sadakat programlarından farklı olarak, çok seviyeli sadakat programları, üyeleri belirli metriklere göre farklı gruplarda sıralar.

2022 Küresel Müşteri Sadakat Raporu, katmanlı sadakat programlarına sahip kuruluşların, katman sunmayan programlara kıyasla 1,8 kat daha yüksek bir yatırım getirisi bildirdiğini ortaya koydu. Katmanlara sahip olmak, müşterilerinizde rekabetçi bir durum yaratır ve onları mağazanızda yeni seviyelere ulaşmaları için harcamaya teşvik ederek sadakat merdiveninde yükselmelerini sağlar.

Bu makalede, sadakat programınızda katmanları uygulamanız için beş neden derledik. Düşündüğünüz farklı nedenli yorumlarda bizimle paylaşın!

1. Müşteri katılımını ve harcamalarını önemli ölçüde artırırlar

Üyeler her kademede yükseldikçe, değeri sürekli artan avantajlarla ödüllendirilirler.

Örneğin, bronz seviyedeki bir müşteri bir kereye mahsus özel bir hediye alabilirken, gümüş seviyeye ulaşan bir üye favori ürünlerinde aylık indirim alabilir ve altın seviyeye ait bir müşteri her ziyaretlerinde faturalarında yüzde bir indirim alabilir, bunun yanı sıra en yüksek seviyeye ulaştığı için yüksek miktarda ücretsiz bir ürün ile ödüllendirilebilir.

Bu bağlamda, merdiveni tırmanmak ve daha iyi ayrıcalıklar elde etmek için daha fazla harcamak üzere şubelerinizi ziyaret etmelerini sağlamak için üyelerinizi düzenli olarak kademeleri ve mevcut ayrıcalıkları hakkında bilgilendirin. 2022 Küresel Müşteri Bağlılığı Raporu, daha yüksek kademelerdeki müşterilerin bir kerelik alışveriş yapanlardan ortalama 2,1 kat daha fazla harcama yaptığını belirtiyor.

2. Müşteri segmentasyonunu basitleştirirler

Kademeli bir sadakat programı, işletmenizin en değerli müşterilerinizi kolayca tanımlamasına ve segmentlere ayırmasına olanak tanır. Üyeler kademelere ayrıldığında, işletmeniz satın alma geçmişleriyle ilgili verileri toplayabilir ve onları tercihlerine ve davranışlarına göre en alakalı teklifler ve avantajlarla hedefleyebilir.

Bir kademe sistemine sahip olmak, müşterilerinize farklı mesajları farklı bir hızda iletebilmenizi de sağlar. Örnek olarak, en büyük hayranlarınız olabilecekleri için, üst düzey müşterilerinizle daha düzenli olarak etkileşim kurmaktan çekinmeyin.

3. Müşterileri ayrıcalıklı hissettirirler

Kademeli sadakat programınızın her düzeyinin müşterilere “klasik” hediyeler gibi görünmeyen benzersiz avantajlar ve deneyimler sunduğundan emin olun. Bu, müşterilerinizin ayrıcalık ve sadakat duygularını artıracaktır.

Örneğin, Sephora’nın sadakat programı Beauty Insider, üç seviyeli kademe yaklaşımıyla tanınır: Insiders, VIB (Very Important Beauty Insider) ve Rouge. Tüm üyeler, yıllık harcanan tutar başına puan alırken, yalnızca Rouge üyeleri, onlara özel sunulan ücretsiz makyaj seansının keyfini çıkarabilirler. Bu da, üyelerin kendilerini ayrıcalıklı hissetmelerini,  ayrıcalıklı bir servise sahip olmalarını sağlar.

4. Müşterileri marka savunucularına dönüştürürler

Özel bir statüye ulaşmak, üyelerin bir başarı duygusu hissetmelerini sağlar. Üst kademelere geçtiklerinde onlara kişiselleştirilmiş bir bildirim, e-posta veya SMS göndererek ilerlemelerini aileleri ve arkadaşlarıyla – örneğin sosyal medyada – paylaşmaları için bir yol sunmak her zaman önemlidir.

Gerçekten de Invesp’e göre, tüketicilerin %88’i tanıdıkları kişilerin ağızdan ağıza tavsiyelerine en yüksek düzeyde güvenmektedir. Sonuç olarak, üyeleri mağazada kademeli hediyelerinin fotoğrafını çekmeye ve çevrimiçi paylaşmaya teşvik ettiğinizden emin olun.

5. İşletmenizi rekabetten korurlar

Sıralamanın ve daha yüksek seviyelerin avantajlarının keyfini çıkarmanın rekabetçi ruhu altında, müşteriler doğal olarak rakiplerinize gitmek yerine ürünlerinizi ve hizmetlerinizi daha fazla kullanacaklardır. İyi yapıldığında sizi rakiplerinizden ayıracak ve markanızı müşterilerinizin favorisi haline getirecektir. Üyeleriniz adil değerde ödüllendirildiklerini hissederler ve karşılığında daha fazlası için geri gelirler.

Como’nun Kademeli Sadakat Programlarından bir demet

Como ile kademeli sadakat programlarından yararlanan dört harika işletmeye göz atın!

Paul Arabistan

Orta Doğu’da çeşitli konumlarda bulunan Paul Arabistan’ın katmanlı sadakat programı dört seviyeden oluşur: Bej, Altın, Platin ve Siyah. Bir üye bir sonraki aşamaya geçmek istiyorsa, bir yıl içinde belirli bir ziyaret sayısına ulaşması gerekir. Ulaştıkları seviyeye bağlı olarak, ücretsiz bir ana yemek kuponu ve daha yüksek seviyelerde her faturada indirim alırlar.

Kyochon

Malezya restoran zincirinin Kyochingus adlı sadakat programının üyeleri, bir sonraki ziyaretlerinde yapacakları her işlem için %8’e kadar geri ödeme alabilir. Üç üyelik seviyesiyle, üyelerin bir sonraki kademeye geçmek için minimum bir miktar harcaması gerekir. Örneğin, Bronz üyelerin Silver kademeye geçmek için 223$ harcaması gerekirken, Silver üyelerin en yüksek seviyeye ulaşmak için 445$ harcaması gerekir.

Lemoncha

Merkezi İsviçre’de bulunan bu çay mağazalarının sadakat programı üç katmandan oluşur: Teabestie, Tealover ve VIT (Very Important Tealover). Üye bir hesap oluşturup ilk satın alma işlemini yaptıktan sonra otomatik olarak en düşük katmana (Teabestie) katılır ve seviyesini yükseltmek için belirli puanlar veya TeaBuds kazanmaları gerekir. Tüm katmanların, “doğum gününüzde ücretsiz bir içecek”, “arkadaşına öner kazan” avantajları ve “hoş geldiniz hediyesi” gibi avantajları vardır. Bu avantajlara ek olarak, VIT üyeleri para iadesi alır ve yeni piyasaya sürülen içecekleri herkesten önce deneyen kişilerdir!

Aoki Group

Aoki Group, restoran işletmecisi Kevin Aoki’ye ait birçok ünlü restoran konseptine sahiptir. Yıllık harcamalarınızdan kazanılan puanlar her bir katmanın kilidini açar: Bronz, Gümüş, Altın ve Zümrüt. Her seviyeye ulaştıklarında, üyeler bir hediye alırlar ve özel avantajların keyfini çıkarırlar. Örneğin, altın seviyeyi elde etmek için üyenin 10.000$ harcaması gerekir ve bir şişe Rindo 2016 Şarabı kazanır!

 

Sonuç olarak, katmanlar sunmak, müşterilerin sadakat programınızdaki durumlarını iyileştirme isteklerini artıracak ve böylece ziyaret edip daha fazla harcama yapacaktır. Olumlu deneyimler, özel ödüller – parasal olsun ya da olmasın – ve tutarlı iletişim, katman stratejinizin uygulanmasında kilit rol oynayacaktır. Bu, şüphesiz, başarılarını programınızda sevdikleriyle gururla paylaşan tutkulu marka elçileri oluşturmanıza yol açacaktır!

Katman tabanlı bir sadakat programı uygulamak ister misiniz? Başlamak için bizimle irtibata geçin!

 

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Bonobo'da Ne Var Ne Yok?

Etkileyici Mağaza Vitrinleri Oluşturmak, Yaya Trafiği Çekmek ve Satışları Artırmak İçin Kanıtlanmış 4 Strateji

Bir perakendeci veya restoran yöneticisiyseniz, müşterilerin mağazanıza adım atmasını sağlamanın satış başarısının anahtarı olduğunu bilirsiniz. Bunu yapmanın en iyi yollarından biri de görsel olarak çarpıcı ve çekici vitrinler oluşturmaktır. NPD Group Research’e göre vitrinler, satın alma kararlarını %24’e varan oranda

Read More »
Uncategorized

Müşterilerin Sadakat Programlarından Vazgeçmelerinin 5 Nedeni

  Business Wire’a göre, tüketicilerin %84‘ü, sadakat programı sunan bir markayı tercih etme olasılıklarının daha yüksek olduğunu söylüyor. Amazon, Starbucks ve Sephora gibi büyük markalar, dünyanın her yerinden müşterilerin abone olduğu en başarılı sadakat programları arasında yer alıyor. Bununla birlikte, özellikle

Read More »
Blog

Bilmeniz Gereken 10 SMS İstatistikleri

  Cep telefonları artık dünya genelinde 7,26 milyar kullanıcıya sahip ve bu da dünya nüfusunun %91,54’ünü oluşturuyor. Bu rakamları, günde 7 saate ulaşan ortalama ekran süresini ve online olarak başlayan satın alma kararlarını göz önünde bulundurduğumuzda, şirketlerin artık müşterilerine mobil

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.