Her Restoran ve Perakende Sahibinin Bilmesi Gereken 4 KPI

Tüm sektörlerdeki kuruluşlar, performansı izlemek ve istenen sonuçları elde etmek için Temel Performans Göstergelerine (KPI’lar) sahiptir. Bu KPI’ların ölçülmesinden toplanan veriler, büyümeyi hızlandırabilir ve önemli iş kararlarının alınmasına yardımcı olabilir.

Perakende ve Yeme & İçme sektörleri için çeşitli gösterge türleri vardır ve yaygın örneklerden bazıları brüt marj, mal maliyeti, işçilik maliyetleri ve müşteri başına ortalama harcamayı içerir. Bu tür metriklerle kuruluşlar, iyileştirilmesi gereken alanları hızla belirleyebilir ve kendilerini rakipleriyle kıyaslayabilir.

Bununla birlikte, yaygın KPI örneklerinin yanı sıra, ölçülecek ek metriklerin işletmeniz ve onun kapsayıcı hedefleri için en anlamlı ve uygun olduğunu ayırt etmek gerekir. Bu yıl boyunca izlemeniz gerektiğine inandığımız ekstra KPI’ların bir listesini sizin için derledik.

1. Ürün Yakınlığı

Ürün yakınlığı, tüketici kalıplarını ve davranışlarını incelemek için satın almalardaki bağlantıları belirler. Artış (Lift) olarak da bilinen ağırlıklı bir puan, iki ürünün rastgele satın alınmasına karşı iki ürünün birlikte satılma olasılığını tanımlar. Restoranların ve perakende mağazaların, müşterilerinin satın alma davranışları hakkında bilgi edinmesine, çapraz promosyon programları geliştirmesine ve yüksek frekanslı kombinasyonlara sahip ürünleri bir araya getirerek mağaza düzenini buna göre yeniden tasarlamasına olanak tanır.

Örneğin, sıcaklıktaki bir düşüş, dolgulu mont satışlarında ani bir artışa neden oldu. Bir yakınlık analizi yürütmek, işletmenizin, müşterilerin işlem geçmişine dayalı olarak sıklıkla hangi ek ürünlerin birlikte satın alındığını belirlemesine yardımcı olur. Veriler muhtemelen eldivenlerin dolgulu montlarla yüksek bir birliktelik ilişkisine sahip olduğunu gösterecektir. Bu ürünleri stratejik olarak aynı koridor veya yan yana yerleştirmek müşterilerin mağazanızdan bu iki veya daha fazla ürünle ayrılmasına yarayacaktır.

2. RFM – Recency, Frequency, Monetary Value (Yakınlık, Sıklık ve Parasal Değer)

RFM, müşterilerinizi ziyaretlerine ve tüketim alışkanlıklarına göre segmentlere ayıran bir pazarlama analiz aracıdır. RFM modelinde üç temel faktör vardır ve bu, bir müşterinin bir markayla ne kadar yakın zamanda işlem yaptığını (Recency-Yenilik), markayla ne sıklıkta işlem yaptığını (Frequency-Sıklık) ve müşterinin belirli bir dönemde bir markaya ne kadar para harcadığını içerir.  (Monetary-Parasal). RFM’den yararlanmak, geçmiş satın alma işlemlerine ve RFM puanlarına dayalı kişiselleştirilmiş pazarlama kampanyaları ile her müşteri segmentini hedeflemenize,  artan tekrar ziyaretleri sağlamanıza, müşteriyi elde tutmanıza ve yaşam boyu değerini artırmanıza olanak sağlar.

Örneğin, parasal değer açısından en yüksek puana sahip müşteriler, ürünlerinize en çok harcama yapanlardır. Ortalama sipariş tutarını artırmak için genellikle bu segmente daha yüksek tutarlı ürünlerde indirim teklifleri veya ek satış kampanyaları önerilir. Öte yandan, sıklık açısından en yüksek puanlara sahip müşteriler genellikle satın alma yaparlar, ancak en yüksek harcamayı yapmazlar. Bu kişilere markanızla iletişimde kalmaları için aldıklarına benzer tutarda ürünler için indirim teklifleri veya ücretsiz kargo önermeyi düşünebilirsiniz.

3. Satış kanalına göre ürün performans incelemesi

After having an overview of your restaurant’s sales channels, dig deeper into data by comparing how your menu items are performing based on the channel used.

Yeme içme sektöründeki firmalar ürünlerinin satışı için artık  çok kanallı iletişimi daha fazla benimsiyorlar. Bu nedenle doğru satış kanalını ön plana çıkartmak  için bu satış kanallarını düzenli olarak analiz etmek ve izlemek önemlidir. Yiyecek satışı için farklı dağıtım kanalları vardır. Şube içi kanallar (Şube içi sipariş), şube dışı kanallar (paket servis, gel-al, eve teslim, catering gibi). Restoranınızın satış kanallarını genel olarak inceledikten sonra, kullanılan kanala göre nasıl performans gösterdiklerini karşılaştırarak menüde yer alan ürünlerinizi daha derinlemesine inceleyin.

Uygun satış kanalını seçmek restoranınızın başarısı için çok önemlidir. Ürünlerinizin nasıl yönetildiğini, teslim edilme hızını ve ürünlerinizi müşterilerinizin eline ne kadar düzgün bir şekilde ulaştırdığınızı belirler.  Bu bilgiden yararlanmak, paranızı ve dikkatinizi doğru kanala yatırmanıza yardımcı olabilir, genel satışlarınıza önemli ölçüde katkıda bulunmayan kanalları tanıtmak için harcama yapmanız gerekmediğinden maliyetleri düşürür.

4. Atık ve Ambalaj

Restoran endüstrisindeki en büyük endişelerden biri, işletmeniz için artan maliyetlere yol açan israftır. İsrafı izlemek, restoranınızın üretim yöntemlerini, porsiyon boyutlarını ve talep tahminini iyileştirecektir.

Yiyecekleri dağıtmak için kullanılan kanalları da dikkate almak gerekir. Bu bilgi ile paketleme konusunda akıllı kararlar verebilirsiniz. Örneğin, daha pahalı olan ve mağazanızda çok fazla yer kaplayan daha büyük paketler yerine, porsiyon boyutunuza tam olarak uyan ambalajlar satın alabilirsiniz. – bu masraflarınızı azaltabilir. Özellikle de teslimat için hali hazırda %30 komisyon ücreti alan 3. parti teslimat firmaları ile çalışıyorsanız…

To wrap it up, consistent monitoring of your key performance indicators will help you assess where your restaurant or retail store stands and make informed decisions. Measuring KPIs is a proactive practice that increases your business’s success, from checking which products are highly complementary to keeping track of waste levels. These must be adequately defined and communicated across all internal levels to ensure your team knows the importance of these metrics.

Özetlemek gerekirse, temel performans göstergelerinizin tutarlı bir şekilde izlenmesi, restoranınızın veya perakende mağazanızın nerede durduğunu değerlendirmenize ve bilinçli kararlar vermenize yardımcı olacaktır. KPI’ları ölçmek, hangi ürünlerin  tamamlayıcı olduğunu kontrol etmekten atık seviyelerini takip etmeye kadar işletmenizin başarısını artıran proaktif bir uygulamadır. Ekibinizin bu metriklerin önemini bilmesini sağlamak için bunlar, tüm ekip tarafından yeterince tanımlanmalı ve iletilmelidir.

Share
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Bonobo'da Ne Var Ne Yok?

Müşteri geri bildirimine nasıl yanıt verilir: Yapılması ve Yapılmaması Gerekenler

Her müşteri etkileşimi, ilişkilerinizi güçlendirmek ve markanızın itibarını artırmak için bir fırsat sunar. Müşteriler geri bildirim bıraktığında, müşteri algıları, tercihleri ve sorunları hakkında değerli bilgiler sunar. Bu bilgiler, iyileştirme ve büyüme için bir pusula görevi görerek müşteri memnuniyetini artırmaya katkı

Read More »
Bonobo'da Ne Var Ne Yok?

Sosyal medya paylaşımlarınızla yeni üye sayınızı katlayın! 

Sadakat kulübünüze üye kazanımı için yeni bir özelliğimiz var: Ödülle Hızlı Kayıt Yeni bir ödül veya indirim kuponunun bağlantısını sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak hem trafik yaratın, hem üye sayınızı ve satışlarınızı arttırın! Sistem nasıl işler? 1. Ödülün bağlantısını sosyal medya hesaplarınızda

Read More »

Talebiniz başarıyla bize ulaştı.

Ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

Sizi Arayalım!

Ekibimiz ile size özel bir demo planlamamız için formu doldurmanız yeterli. En kısa sürede size geri döneceğiz.