Müşterilerinizi anlamak ve markanızla ilgili genel deneyimlerini ifade etmelerine izin vermek, size son derece değerli bilgiler sağlayabilir. Günümüzün dijital dünyasında, bu bilgileri toplamanın Müşteri Anketlerinden daha iyi bir yolu yoktur. Misafirlerinizin ürün ve hizmetler hakkındaki görüşlerini anlamak ve içgörülerini eyleme dökülebilir kararlara dönüştürmek, rekabet avantajı elde etmek ve müşterilerinizin marka sadakatini artırmak için çok önemlidir.
Anketlerden elde edebileceğiniz değerli verilerin yanı sıra, müşterilerinizin harcama alışkanlıklarını etkileyebilir ve mağazanızdan yapacakları alışveriş sıklığını değiştirebilirsiniz. Survey Monkey’in 2021’de yaptığı bir araştırmaya göre, ABD’li tüketicilerin %75’inin satın alma sonrası anketlere yanıt verme olasılığı oldukça yüksek. Bu da, bu aracın işletmeniz için ne kadar etkili olabileceğini gösteriyor.
Marka sadakatini artırmak için Müşteri Anketlerini kullanmanın dört farklı yolunu sizin için derledik!
1. Müşteri memnuniyetini ölçer
Müşterilerinizin fikirleriyle ilgilendiğinizde, bu onlara değerli olduklarını hissettirir. Müşterileriniz sunduğunuz ürün veya servisten ne kadar memnun olursa, size o kadar çok geri döneceklerdir. Müşterilerinize markanızla ilgili genel memnuniyetlerini sormak, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin beklentilerini karşılayıp karşılamadığını daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır.
Yine de, birkaç faktörün müşteri memnuniyetini etkilediğini hatırlamakta fayda var. Örneğin, müşteriler ürün/servisin fiyatından memnun olabilir, ancak perakende satış noktalarınızdaki genel müşteri deneyiminden o kadar da memnun olmayabilir. Bu değerlendirmeyi talep etmişken onlardan 1’den 10’a kadar bir ölçekte sizi değerlendirmelerinden fazlasını isteyin. Şuna benzer sorular sormayı düşünün:
- Müşteri hizmetleri temsilcilerimiz sorularınızı ne kadar iyi yanıtlıyor?
- Bizden tekrar alışveriş yapma olasılığınız nedir?
- Bizi başkalarına tavsiye etme olasılığınız nedir?
2. Çalışanlara değerli müşteri içgörüleri sağlar
Neyi değiştireceğinizi bilmiyorsanız, iyileştirmeniz neredeyse imkansızdır. İşletmenizin hangi yönlerinin iyileştirilmesi gerektiğini bilmek için geri bildirim sonuçlarını paylaşarak çalışanlarınızın katılımını sağlayın. Bu sayede tam olarak ne aradıklarını bilerek müşterilerinizin ihtiyaç ve isteklerini karşılayabileceklerdir.
Zayıf yönlerinize bakmak ve geliştirmek için ne yapılması gerektiğini belirlemek önemlidir. Örneğin, müşteriler sipariş vermek için bekleme süresi hakkında yorum yaptıysa, personelin kötü bir müşteri deneyimini önlemek için daha dikkatli olması gerekir.
3. Marka savunucuları yaratır
Şirketler her zaman müşterilerini dinlemelidir. Olumlu ya da olumsuz geribildirimden bağımsız olarak, her yorum firmaya fayda sağlayabilir. Müşteriler iki yönlü bir diyalog açarlarsa kendilerini markaya daha bağlı hissedeceklerdir ve geri bildirimde bulunmak için zaman ayıran bu tutkulu müşteriler en büyük savunucularınız olacaktır.
Tüm cihazlarda iyi görünen ilgi çekici, markanıza özel anketler oluşturmak, markanız hakkında olumlu bir izlenim bırakmanıza yardımcı olurken, size ihtiyacınız olan bilgileri sağlar. Günümüz tüketicileri her zamankinden daha fazla bilgiye erişebiliyorlar, inançları ve değerleriyle uyumlu bir markayla bağlantı kurma olasılıkları daha yüksek.
4. Ağızdan ağıza yönlendirmeleri artırır
Misafirlerinizin nasıl hissettiğini bilmek, şirketinize olan bağlılıklarını anlamanın en etkili yoludur. Bir müşteri markanıza bağlı hissettiğinde, bir dahaki sefere satın almaya hazır olduklarında şirketinizi hatırlamaları ve sizi ailelerine ve arkadaşlarına yönlendirmeleri daha olasıdır.
Ek olarak, müşteriler sosyal medya hesapları aracılığıyla ve ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında arkadaşlarına mesaj göndererek şirketiniz hakkındaki haberleri yayabilirler. Forbes tarafından yapılan bir ankete göre, ABD’li katılımcıların %81’i arkadaşlarının sosyal medyada paylaştığı şeylerden etkileniyorlar.
Como, müşteri anketlerinize nasıl katkı sağlayabilir?
Como’nun yardımıyla restoranlar ve perakendeciler, dijital müşteri anketlerinden yararlanarak marka sadakatlerini artırabilir. Yemeklerini bitirdikten veya alışverişlerini tamamladıktan sonra, deneyimleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için müşterilerinizden dijital bir anket doldurmalarını isteyebilirsiniz. Sorularınızı zaman zaman ekleyebilir ve düzenleyebilirsiniz, ayrıca tüm ankete genel bir bakış için sonuçları indirmek de mümkündür.
Üyelerinizi, örneğin ücretsiz bir tatlı veya bir kuponla otomatik olarak ödüllendirerek, sürekli olarak geri bildirim vermeye teşvik edin. Bir sonraki ziyaretlerinde kullanılabilecek ödüllerini SMS, e-posta veya anlık bildirimler yoluyla onlara bildirin.
Bu, üyelerinizin fikirlerini paylaştıkları için kendilerini değerli hissetmelerini ve mağazanıza tekrar gelmelerini sağlayacaktır. Edindiğiniz bilgiler ile promosyonlarınızı iyileştirebilir ve genel olarak daha iyi iş kararları verebilirsiniz.
Sonuç olarak, müşteri geri bildirimlerine öncelik veren şirketler daha hızlı ve sürdürülebilir büyüme eğilimindedir ve son kullanıcıyı anlamak marka sadakatini artırmanın anahtarıdır. Müşteri geri bildirimlerinden yararlanmak, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır.
Müşteri anketinizi tasarlamaya başlamak için Müşteri Başarı Yöneticinize ulaşın veya info@bonobo.com.tr adresinden bize yazın!